کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمارهای اشتغال‌آفرینی باید راستی‌آزمایی شود

خبرگزاری فارس , 26 مرداد 1401 ساعت 11:54

استاندار قم با بیان اینکه اشتغال آفرینی باید با سرعت هرچه بیش‌تر دنبال شود، گفت: اگر قرار بود تمام آمارها صحیح باشد امروز نباید هیچ مشکلی در حوزه اشتغال داشته باشیم اما متاسفانه در زمینه آمارها با مشکلاتی مواجه هستیم و راستی‌آزمایی در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش قم نیوز سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 26 مردادماه در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه پایداری اشتغال‌ها باید ارزیابی لازم انجام شود، اظهار کرد: جلسات موضوع اشتغال باید فراتر از برگزاری کارگروه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه اشتغال باید به صورت جهادی دنبال شود، مطرح کرد: حمایت از برخی خوشه‌ها مانند کفش، چوب و انگشتر باید با جدیت بیش‌تری دنبال شوند چراکه امکانات لازم برای انتقال آن به روستاها و مشاغل خانگی را داریم.

استاندار قم عنوان کرد: در مشاغلی چون داروی گیاهی امکان فعالیت نداریم، چراکه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

وی از انتخاب قم به عنوان شهر ملی انگشتر یاد کرد و گفت: اگرچه فعالیت‌هایی در این راستا انجام شده است ولی متاسفانه به نتیجه مورد نظر نرسیده‌ایم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه برخی از اتحادیه‌های صنایع مذکور می‌توانند در زمینه اشتغال‌زایی کمک کنند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بازار لازم و صادرات را دارد و باید از ظرفیت‌های آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه اشتغال آفرینی باید با سرعت هرچه بیش‌تر دنبال شود، تصریح کرد: اگر قرار بود تمام آمارها صحیح باشد امروز نباید هیچ مشکل در حوزه اشتغال داشته باشیم اما متاسفانه در زمینه آمارها با مشکلاتی مواجه هستیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه برای صحت‌سنجی و راستی آزمایی ایجاد اشتغال باید اقدامات لازم انجام شود، یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلات فعلی ما مشکل بودجه است و باید با دقت هرچه بیش‌تر در زمینه هزینه‌کرد آن اقدام کرد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 105844

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105844/آمارهای-اشتغال-آفرینی-باید-راستی-آزمایی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir