کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بوستان محله نوبهار قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نیوز , 26 مرداد 1401 ساعت 12:44

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بافت فرسوده اولویت توسعه فضای سبز است، گفت: بوستان محله‌ای نوبهار به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره با احداث بوستان محله‌ای در محله نوبهار اظهار کرد: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در زمینه فضای سبز شهری، توسعه فضای سبز محلات و توسعه فضای سبز در محدوده بافت فرسوده در راستای احیای بافت و ایجاد جاذبه برای توسعه محله است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: یکی از پارک‌هایی که در سال جاری در دستور کار بوده و عملیات عمرانی آن در سال گذشته انجام‌شده است، در محله نوبهار و در محدوده شهرداری منطقه یک است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این پروژه سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در مرحله کاشت فضای سبز است گفت: طراحی کاشت مجموعه انجام‌شده و تلاش شده در طراحی کاشت با رعایت اصول فنی و زیبایی منظر حداقل سطوح چمن‌کاری را داشته و از گونه‌های سازگار و مناسب با شرایط اقلیمی قم استفاده کنیم.

جوادیان قرارگیری منازل مسکونی در حاشیه پارک با فاصله کم و شیب‌دار بودن را از محدودیت‌های این پروژه ذکر کرد و افزود: تلاش شده از گونه‌های با نیاز آبی کم استفاده‌شده و با اقدامات پیشگیرانه از نفوذ آب به منازل جلوگیری کنیم؛ استفاده از گل محمدی، زیتون، انار، خرما و… در طرح کاشت این پروژه دیده‌شده است.

وی استفاده از گونه‌های گل‌دار و پوششی را از اولویت‌های این پروژه ذکر کرد و گفت: مساحت این عرصه حدود ۲ هزار مترمربع است و در طراحی کاشت نیز تلاش شده به صورتی انجام شود که استفاده کامل از آبیاری تحت‌فشار صورت گیرد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 105846

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105846/بوستان-محله-نوبهار-قم-بهره-برداری-می-رسد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir