پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 105866
منبع : قم نیوز

۱۹ هزار نوآموز در قم سنجش سلامت ‌شدند

قم نيوز : رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در طرح سنجش سلامت نوآموزان که از چهارم تیرماه آغاز شده است، تاکنون حدود ۱۹ هزار نوآموز در این طرح سنجش شده‌اند.
۱۹ هزار نوآموز در قم سنجش سلامت ‌شدند
۱۹ هزار نوآموز در قم سنجش سلامت ‌شدند
به گزارش قم نیوز مهدی آقاکوچکی رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، ۳۰ هزار نوآموز را شامل می شود که حدود سه تا چهار هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم با اشاره به اینکه طرح سنجش در ۱۷ پایگاه اولیه در حال انجام است، اضافه کرد: تاکنون ۲۴ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر ۶ هزار نوآموز در صف سنجش سلامت قرار دارند.

وی با بیان این‌که ۱۵ پایگاه داخل شهر قم و ۲ پایگاه در شهرستان‌ها و مناطق فعالیت دارند، اضافه کرد: خانواده‌ها برای ثبت‌نام باید به مراکز پیش‌دبستانی و مدارس مراجعه کنند و پس از اخذ برگه نوبت سنجش، با به همراه داشتن مدارک هویتی به مراکز سنجش مراجعه کنند.

آقاکوچکی به خانواده‌ها تاکید کرد: برای نوبت‌گیری و مراجعه به پایگاه‌های سنجش هر چه سریع‌تر تا قبل از تعطیلی پایگاه‌ها اقدام نمایند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم با اشاره به این‌که سال گذشته ۳۲ هزار نوآموز در استان قم مورد سنجش قرار گرفتند، ادامه داد: این تعداد نسبت به سال ۹۹، سه هزار نفر افزایش داشت.

وی بیان کرد: در طرح سنجش سلامت شرایط جسمی کودکان از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم با اشاره به این‌که تشخیص زودهنگام اختلالات در کودکان به والدین فرصت بیشتری برای رفع مشکل و مداخله بهنگام می‌دهد، افزود: اگر کودکی مشکوک به یکی از اختلالات شنوایی، بینایی، رفتاری و یا حرکتی باشد برای بررسی بیشتر به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این‌که برای بینایی پنج پایگاه و برای شنوایی و آمادگی تحصیلی نیز یک پایگاه تخصصی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های سنجش در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ۱۴ تا ۱۹ فعال هستند.

انتهای پیام / 106

 
https://qomnews.ir/vdcd9k0f9yt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما