پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 105872
منبع : قم نیوز

رتبه اول استان قم در شورای هماهنگی مدیران کشور

قم نيوز : استان قم در ارزیابی های به عمل آمده رتبه اول شورای هماهنگی مدیران در کشور را کسب کرد.
رتبه اول استان قم در شورای هماهنگی مدیران کشور
رتبه اول استان قم در شورای هماهنگی مدیران کشور
به گزارش قم نیوز مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون در این جلسه ضمن تبیین و تشریح «طرح روایت جهاد - رقابت خدمت» گفت: پس از تاکید دکتر زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون بر اهمیت فعالیت‌های «شورا‌های هماهنگی مدیران استان ها» در پیشبرد اهداف وزارت در سطوح استانی، مطالعه اولیه‌ای از فعالیت استان‌ها تهیه و بر مبنای آن سلسله نشست‌هایی با عنوان «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» برنامه ریزی شد تا با حضور مدیران کل اجرایی نقاط قوت و ضعف فرایند‌های اجرایی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.

حبیب الله جلیلی افزود: در این نشست‌ها توجه و اهمیت بخشیدن به ظرفیت‌های شورای هماهنگی مدیران در استان‌ها مورد تاکید است؛ همفکری، هم رفتاری و در نهایت همدلی بین دستگاه‌های تابعه سبب همسویی و ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد شد و از طرفی بر تعاملات با ذی نفوذان، نخبگان و سایر مراجع استانی و ملی و انعکاس دستاورد‌های وزارت به آحاد جامعه تاثیرات موثری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این شورا‌ها با هدف ایجاد نگرش مشترک، وحدت رویه، تجمیع ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارت دراستان ها، برای افزایش توان دولت در امر خدمت رسانی و افزایش توان دستگاه‌ها درحل و فصل مسائل و مشکلات در سطح استان‌ها از ۱۰ دستگاه تابعه وزارت تشکیل شده تنوع گسترده‌ای از برنامه ها، فعالیت‌ها و خدمات را در استان‌ها فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: این شورا‌ها از نظر گستردگی فعالیت‌ها و خدمات و گستردگی جمعیت تحت پوشش، در میان سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بی نظیر بوده و یکی از اصلی‌ترین و موثرترین تشکیلات و ابزار‌های وزارت در استان‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: این ظرفیت عظیم که وظیفه راهبری اهداف و برنامه‌ها را برعهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پایش مستمر وضعیت آن و به روز بودن رویه‌های آن امری ضروری است.

جلیلی بیان کرد: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ جلسه شورای هماهنگی بین دستگاه‌های تابعه وزارت دراستان‌های کشور با میانگین ۵.۳ مصوبه برای هر جلسه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات اهم موضوعات جاری دستگاه‌های تابعه وزارت دردستور کار قرار می‌گیرد تا زمینه‌های هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها در خدمت رسانی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: از جمله در سفر‌های مقامات عالی به استان‌ها تقسیم وظایف، همکاری و پشتیبانی‌های مشترک دستگاه‌های عضو در پیشبرد اهداف این گونه سفر‌ها مثال زدنی است؛ گوشه‌ای از مستندات این فعالیت‌ها را می‌توان در سفر‌های رییس جمهور به استان‌های قم، مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، البرز، قزوین، سمنان، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذر بایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور ملاحظه کرد.

همچنین در این جلسه وحید وزیری راد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی مدیران استان قم به تشریح عملکرد این شورا در استان پرداخت و گفت: مبنا و کلید حل مسائل در استان قم شورای هماهنگی مدیران است که با همفکری مدیران در تمام زمینه‌ها و رویداد‌ها اقدامات ارزنده‌ای انجام شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: از اقدامات این شورا می‌توان به تشکیل قرارگاه مردمی سازی و توزیع هدفمند یارانه‌ها با حضور کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، فرمانداری و پلیس +۱۰ به صورت متمرکز و به منظور تسریع در پاسخگویی به مراجعین و جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگمی مردم شریف استان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: تدوین برنامه مسجد محور جهت توضیح روند توزیع یارانه‌ها و پاسخگویی به سوالات مردمی با حضور مدیرکل و مدیران و کارشناسان به صورت تیم‌های جداگانه در مساجد استان به منظور تنویر افکار عمومی و پیشگیری از ازدحام مردم در ادارات یکی دیگر از اقدامات این شورا در استان است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdca0mn6u49nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما