پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 105875

بافت فرسوده حوزه‌های علمیه کشور نوسازی می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه گفت: نوسازی بافت فرسوده حوزه‌های علمیه و نخبگان حوزوی در اولویت قرار دارد.
بافت فرسوده حوزه‌های علمیه کشور نوسازی می‌شود
بافت فرسوده حوزه‌های علمیه کشور نوسازی می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین فخر روحانی مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تابستان سال گذشته به همت آیت الله اعرافی بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه با یک هیئت امنا به ریاست مدیر‌ و معاونان حوزه‌های علمیه تشکیل شد.

وی افزود: قرار بود در اوایل چارچوب‌های اداری و آیین نامه‌ها تدوین شود، اما به علت نیاز بالا در سراسر کشور از همان ابتدا فعالیت‌های خیریه و جذب کمک از سوی خیرین انجام گرفت و تا کنون حدود 20 میلیارد تومان صرف امور خیریه در این بنیاد شده است.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده حوزه های علمیه مورد توجه است، بیان کرد: حمایت از نخبگان حوزوی مورد تاکید است و اولویت حمایت از این عزیزان است تا اینکه مدرسه جدیدی احداث کنیم.

فخر روحانی ادامه داد: در یک ‌ سال گذشته بیشتر مساعدت‌های ما به سایر اقشار جامعه معطوف بوده و برای مثال در سیل هرمزگان کمک‌های جمع آوری شده توسط گروه‌های جهادی طلاب توزیع شد تا سبب دلگرمی مردم شود.
وی ادامه داد: بیش از 200 هزار موقوفه در کشور در زمینه حوزه علمیه وجود دارد که این موضوع  نشان می‌دهد در گذشته بزرگان ما در راستای حمایت از حوزه وقف انجام می دادند تا منبع پایداری باشد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نیاز‌های حوزه‌های علمیه تنوع فراوانی داشته و لازم است که برای رفع آن‌ها اولویت بندی شده و علاوه بر آن از کمک خیرین نیز در جهت حل نیاز‌های حوزه استفاده شود از همین رو نهادی برای هدایت کمک‌های خیرین ذیل مدیریت حوزه علمیه تشکیل شده است.

فخر روحانی ادامه داد: در آخرین مورد از فعالیت‌های متنوع بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه 69 مریض که به علت ناتوانی در پرداخت هزینه درمان علی رغم داشتن شرایط ترخیص، در بیمارستان قرار داشتند با تأمین هزینه از طرف خیرین ترخیص شدند.

وی افزود: بیش از 60 درصد فعالیت های بنیاد برای غیر طلاب بوده است و اگر روحانیون به معیشت مردم توجه کنند به خوبی می‌توانند پاسخگوی شبهات باشند و فعالیت دینی و فرهنگی خوبی انجام شود.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه با اشاره به افزایش شدید نرخ اجاره بها گفت: بسیاری از درخواست‌های مساعدت اخیر مربوط به ودیعه مسکن است که با افزایش مواجه شده و طلاب و مردم ما توانایی تأمین آن را در مدت زمان کم نداشتند از همین رو تلاش داریم تا بتوانیم بخش زیادی از خواست متقاضیان را تأمین کنیم.

فخر روحانی با اشاره به راه اندازی پویش خانه‌های حسینی خاطرنشان کرد: این پویش به شخص متقاضی اجاره تعهد می‌دهد که در آن خانه یک کار خیر مانند برگزاری کلاس قرآن و روضه خوانی داشته باشد و صاحبخانه نیز در قبال آن تخفیفی در اجاره بها و ودیعه قائل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5k0fkyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما