کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزهای پیش رو زمان طلایی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان است

قم نیوز , 21 شهريور 1401 ساعت 11:12

رییس مرکز بهداشت قم گفت: روزهای پیش رو یعنی تا قبل از آغاز سال تحصیلی، زمان طلایی برای واکسیناسیون گروه سنی دانش‌آموزان علیه ویروس کرونا است.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی رییس مرکز بهداشت قم افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گروه سنی پنج سال به بالا باید نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان قم واکسن دوز اول را دریافت کرده‌اند، ولی میزان واکسیناسیون در دوزهای بعدی کمتر شده است.

وی ادامه داد: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که عمدتا دانش آموزان متوسطه اول و دوم هستند، ۷۵ درصد جمعیت دوز اول را دریافت کرده‌اند.

به گفته محبی، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عارضه‌ای برای دانش آموزان به وجود نیامده و خانواده‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی از واکسن‌ها استفاده و سلامت خود را تضمین کنند.

وی با بیان این‌که واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم برای این گروه سنی تجویز می‌شود، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ها دانش آموزان باید ۲ دوز واکسن تزریق کنند که می‌توانند به بیش از ۱۹۰ مرکز که واکسیناسیون انجام می‌شود، مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این‌که انتظار داریم خانواده‌ها نسبت به تزریق واکسن فرزندانشان مراجعه کنند، از مدیران مدارس درخواست کرد: اهمیت و لزوم واکسیناسیون دانش آموزان را داخل مدارس ترویج و سلامت دانش آموزان را برای آموزش حضوری تضمین کنند.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106226

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106226/روزهای-پیش-رو-زمان-طلایی-واکسیناسیون-دانش-آموزان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir