کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی: جاهلان موج‌سوار به دنبال عقده‌گشایی از نظام هستند

خبرگزاری فارس , 26 شهريور 1401 ساعت 17:20

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امان از جهل و قضاوت‌های جاهلانه، انسان‌های موج‌سوار هیچ نصیحتی را قبول نمی‌کنند و منتظر هستند در کشور اتفاقی بیفتد تا انتقام از نظام و جمهوری اسلامی بگیرند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و‌المسلمین رفیعی طی سخنانی به مناسبت شب اربعین حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اربعین مخصوص امام حسین(ع) هست و هیچ معصومی اربعین ندارد و تنها موضوع اربعین برای حضرت امام حسین علیه السلام مطرح شده است و نه فقط یکبار بلکه همانند عاشورا زیارت اربعین به عنوان یک سنت و یک نشانه برای مومن ذکر شده و تکرار می شود.

وی افزود: حقیقت اربعین زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و به نوعی تجدید بیعت با سید‌الشهداست و روزی است که مصیبت در کربلا تجدید شده است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: زیارتی که در روز اربعین نقل شده از ناحیه امام صادق(ع) است که نکات عجیبی در این زیارت‌نامه نهفته است.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: می توان نهضت امام حسین(ع) و حادثه کربلا را با همین زیارت‌نامه کوتاه تحلیل نمود.

رفیعی تاکید کرد: نفس زیارت‌نامه خیلی مهم است چرا که زیارت جامعه کبیره یک دوره کامل امام‌شناسی و زیارت جوشن کبیر یک دوره کامل خداشناسی است به همین خاطر زیارت‌نامه روز اربعین هم بسیار مهم است و می‌تواند به بسیاری از سوالات پاسخ بدهد.

وی افزود: اگر کسی از ما سوال کند امام حسین(ع) کیست؟،  سید الشهدا در کربلا چه کاری کرد؟ دشمنان سیدالشهدا در مقابل حضرت چه کاری کردند و چرا دست به این اقدامات و فجایع زدند و وظیفه ما امروز در مقابل سیدالشهدا چیست؟ تمام این سوالات را می توان از زیارت‌نامه روز اربعین پاسخ داد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: در ابتدای زیارت‌نامه روز اربعین، سید‌الشهدا به عنوان ولی‌الله، حبیب‌الله، خلیل‌الله، نجیب‌الله و صفی‌الله معرفی شده است و اگر کسی ولی خدا شود در راه خدا حرکت می کند و در گودی قتلگاه راضی به رضای الهی می‌شود.

وی افزود: اگر کسی ولی خدا باشد دیگر در درونش هراسی ندارد و محبوب خداوند می‌شود و در تمام مصائب شاکر درگاه الهی می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: جنگ در اسلام اصل نیست چرا که نبی خدا حدود ۱۳ سال با بدترین آزار و اذیت‌ها و آسیب‌ها مواجه شد اما دست به شمشیر نبرد و تحمل نمود و شبانه از مکه خارج شد و به مدینه وارد شد و مدینه نیز حتی با جنگ فتح نشد بلکه با آیات قرآن فتح شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: امام حسین(ع) نیز تا لحظه آخر دست به شمشیر نبردند و تا می‌توانستند دشمنان را نصیحت نمودند تا دشمنان از جنگ منصرف شوند و از تمام ابزار نصیحت کمک گرفتند اما فایده‌ای نداشت.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: امان از جهل و قضاوت‌های جاهلانه انسان‌های موج‌سوار که هیچ نصیحتی را قبول نمی‌کنند و منتظر هستند در کشور اتفاقی بیفتد تا انتقام از نظام و جمهوری اسلامی بگیرند.

وی تاکید کرد: بدون تردید هر کسی در کشور مسئولیت دارد اگر مرتکب خطایی شود باید پاسخگو باشد اما اینکه مثلا به بهانه قصور یک پزشک  تمام زحمات جامعه پزشکی را زیر سوال ببریم نشانه عقده‌گشایی از نظام است.

رفیعی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) خون خودشان را در مقابل نجات جامعه از جهل دادند اما عده‌ای نمی‌خواهند جهالت و موج‌سواری خودشان را کنار بگذارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در زیارت اربعین در وصف دشمنان اینگونه آمده است که دشمن آخرت خود را به دنیا فروخت.

وی خاطرنشان کرد: گروه های سیاسی دقت کنند نباید آخرت خود را به دنیا بفروشند و ناآگاهانه رقبای خود را قضاوت کنند چرا که در آخرت باید جوابگو باشند به همین خاطر طبق روایت، بدبخت‌ترین انسان ها کسانی هستند که آخرت خود را برای آبادانی دنیای دیگران بفروشند.

رفیعی تاکید کرد: وظیفه ما این است که امروز با دشمنان سید‌الشهدا دشمن باشیم و با کسانی که محب حضرت هستند همراه شویم و برائت از دشمنان و دوستی با دوستداران اهل بیت(ع) را در زندگی نهادینه کنیم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: وظیفه داریم هر کجا اهل بیت(ع) نیاز به هزینه دارند هزینه نماییم و این هزینه فقط هزینه مالی نیست بلکه هزینه جانی و… است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 106298

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106298/حجت-الاسلام-رفیعی-جاهلان-موج-سوار-دنبال-عقده-گشایی-نظام-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir