کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

بستری‌های پیک هفتم کرونا در قم روند کاهشی دارد

خبرگزاری مهر , 27 شهريور 1401 ساعت 16:14

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از روند کاهشی بستری‌های کرونای قم در پیک هفتم خبر داد و گفت:قم بر اساس رنگ بندی اعلام شده وزارت بهداشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.


به گزارش قم نیوز جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور محبی معاون بهداشتی دانشگاه و رؤسای مراکز آموزشی و درمانی استان در سالن امام علی (ع) برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان قم با ابراز نگرانی پیرامون شیوع آنفلوآنزا با توجه به پیش رو بودن فصل پاییز اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های بخش خصوصی استان به خوبی توزیع نشده است.

سیامک محبی با بیان کند شدن روند کاهشی بستری‌های موجود بیماری کرونا طی هفته اخیر گفت: مراکز منتخب واکسیناسیون کووید ۱۹ در مجموع پنج مرکز است که در حال خدمت رسانی به همشهریان قمی است.

وی با بیان اینکه بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت استان قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد، ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در مورد موارد فوتی کرونا در پیک هفتم حاکی از آن است که ۹۳ درصد افراد فوت شده یا اصلاً واکسن نزده آمد و یا شش ماه از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه میانگین سنی بستری شدگان موج هفتم کرونا ۴۰ سال با میانه سنی ۳۸ سال بوده است، گفت: این موضوع حاکی از پوشش بالای واکسیناسیون گروه‌های سنی بالاتر است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 106301

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106301/بستری-های-پیک-هفتم-کرونا-قم-روند-کاهشی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir