کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ هزار و ۷۷۰ دانشجو در دانشگاه قم پذیرش می‌شوند

قم نیوز , 30 شهريور 1401 ساعت 13:16

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم گفت: در سال‌تحصیلی پیش‌رو، ۲ هزار و ۷۷۰ دانشجوی دختر و پسر در سه‌مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و در رشته‌های مختلف و متنوع دانشگاهی به تحصیل علم خواهند پرداخت.


به گزارش قم نیوز محمود محمودی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه قم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقطع تحصیلی کارشناسی یک‌هزار و ۵۵۰ دانشجو،‌ در مقطع کارشناسی ارشد یک‌هزار و ۱۰۰ دانشجو و در مقطع دکتری ۱۲۰ دانشجو است که این تعداد بر همین اساس جذب و به تحصیل علم در این دانشگاه که دانشگاه مادر استان قم است، مشغول می‌شوند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم با اشاره به این که تمامی روند ثبت‌نام دانشجویان در هر سه مقطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سیستم انجام می‌شود، افزود: آموزش‌ها در سال‌جاری به صورت صد درصد حضوری است و کلاس‌های درس با حضور استادان و دانشجویان به صورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به متغییر بودن تعداد دانشجویان ورودی و خروجی دانشگاه در هر سال، می‌توان گفت به طور میانگین دانشگاه قم در هر سال تحصیلی پذیرای هشت هزار دانشجوی ایرانی و حدود سه‌ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی است.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه دانشگاه قم در مباحث علمی گفت: این دانشگاه دارای هفت دانشکده فعال شامل دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، حقوق، الهیات و معارف اسلامی، مدیریت و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی، پردیس و آموزش‌های الکترونیکی است که هر کدام از آن‌ها از بخش‌های متنوع علمی و آموزشی تشکیل شده‌است.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم تاکید کرد: در این دانشگاه، موضوع سیستمی کردن فرآیندهای آموزش طی چند سال گذشته پیگیری شده و اکنون همه کارها به‌صورت سیستمی انجام می‌شود، همچنین اقدام‌های مورد نیاز برای برگزاری حضوری کلاس‌ها انجام شده و دانشگاه قم آماده حضور دانشجویان است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106351

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106351/۲-هزار-۷۷۰-دانشجو-دانشگاه-قم-پذیرش-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir