کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم: برخورد قاطع با فتنه‌گران انتظار مردم از پلیس است

موضع هجومی رئیس جمهور در سازمان ملل پیروزی بزرگی بود

خبرگزاری فارس , 1 مهر 1401 ساعت 14:22

امام جمعه قم با اشاره به سفر تاریخی رئیس جمهور به سازمان ملل با وجود فضاسازی مسموم و تحرک منافقان و فشارهای دشمن این سفر را پیروزی بزرگی در حوزه روابط بین الملل دانست و گفت: سخنرانی ایشان یادآور سخنان تاریخی شهید رجایی و رهبری در سازمان ملل بود که از موضع هجومی برای احقاق حقوق ملت و افشای جنایات جبهه منافقان و استکبار جهانی برخوردار بود.


به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، در تفسیر سوره توبه به آیه 54 این سوره اشاره و اظهار کرد: این آیه درباره انفاق کردن منافقان و نظر خداوند متعال در این باره است که می فرماید منافقان نماز را با کسالت می خوانند و انفاقشان هم از روی کراهت است و پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه به 4 خصیصه زشت منافقان اشاره می کند، افزود: اولین خصیصه منافقان این است که در ظاهر مسلمان و در باطن کافر به خدا هستند، دومین ویژگی آنان این است که از پیامبر که فرستاده خدا است اطاعت نمی‌کنند، سومین خصیصه منافقان کسالت در نماز به خاطر بی اعتقادی به خدا و حفظ ظاهر و چهارمین خصیصه منافقان هم این است که انفاق آنها از روی میل و اعتقاد و ریشه های معنوی نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه منافقان از کافران بدتر هستند، گفت: منافق به خاطر مصونیتی که در پناه اسلام کسب کرده است ناجوانمردانه و آزادانه همدست با کفار و دشمنان از پشت به مسلمانان خنجر می زند بنابراین نفاق راه روش افراد بی شخصیت، پست و مرموز است.

وی تصریح کرد: منافقان برای اینکه کفرشان ظاهر نشود مجبورند به ظواهر دین با بی میلی و کسالت عمل کنند و در اعمال خود قصد تقرب به خدا ندارند از این رو اعمالشان مورد قبول خداوند نیست.

* دین اسلام در ایران اسلامی زنده است

سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه در این ایام عده ای تحت تأثیر شایعات و دروغ پردازی دشمنان اسلام و ایران با هنجارشکنی و هتک حرمت مقدسات بغض و کینه خود نسبت به مقدسات از جمله قرآن، مساجد و حجاب اسلامی را نشان دادند، گفت: ما هشدار می دهیم که دین اسلام در ایران اسلامی زنده است و جوانان برومند این کشور غیرت دینی را از حماسه حسینی آموخته اند.

وی ادامه داد: به این عده قلیل هنجارشکن که تحت تأثیر رسانه های دشمن قرار گرفته اند اعلام می کنیم که مردم از ارزش های اسلامی و آرمان ها و ارزش های دینی با تمام وجود حمایت کرده و ساکت نمی نشینند؛ جوشش احساسات، عواطف و غیرت دینی مردم ما به حدی بالا است که صرفا برای رعایت نظم و امنیت کشور و احترام به پلیس و قانون تا کنون به صحنه نیامده‌اند.

امام جمعه قم در رابطه با ماجرای فوت ناراحت کننده خانمی در تهران ضمن اظهار تأسف از این حادثه و اقدامات بعد از آن گفت: این اقدامات و هتک مقدسات، دل امام زمان عجل الله فرجه الشریف، مراجع تقلید، حوزویان، متدیینان، خانوده های شهدا و غیرتمندان را به درد آورده است.

وی با بیان اینکه انسان مسلمان باید نسبت به صحت اخباری که منتشر می‌کند یقین داشته باشد، افزود: نباید پلیس و نهادهای قانونی را بی دلیل و بر اساس شایعات متهم به شکنجه، قتل و بی کفایتی نسبت به حفظ امنیت شهروندان کرد و افکار عمومی را جریحه دار و بین اقشار مردم و نظام فاصله ایجاد کرد.

سعیدی تأکید کرد: سخن خداوند در قرآن کریم به خواص رسانه ای این است که ای مؤمنان هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید و واکنش شتاب زده نشان ندهید تا ناخواسته از روی جهالت به اسلام ضربه نزنید و بعد پشیمان شوید.

*نخبگان با جهاد تبیین جامعه را نسبت به فضاسازی رسانه ای دشمن صیانت کنند

وی در رابطه با وجوب جهاد تبیین و انتشار حقیقت در جامعه گفت: رئیس جمهور قبل از سفر خود به وزیر کشور دستور بررسی دقیق این مسأله را دادند و بعد از انتشار فیلم، گوشه ای از دروغ پردازی دشمن آشکار شد؛ ولی باید همه جوانب این ماجرا با پاسخ صریح مسئولان روشن شود و نخبگان باید با جهاد تبیین و روشنگری مستدل و مستند جامعه را نسبت به فضاسازی رسانه ای دشمن صیانت کنند زیرا کینه توزان و دشمنان با تمام امکانات خود برای سوء استفاده به میدان آمدند.

نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حافظان نظم و امنیت در اغتشاشات اخیر ابراز کرد: مردم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی انتظار دارند که برای حفظ امنیت و نظم عمومی با اخلال گران، فتنه انگیزان و تشویش گران اذهان عمومی قاطعانه برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید جلوی افرادی که با اغتشاش و آشوب به مردم و اموال عمومی آسیب می رسانند گرفته شود، افزود: حداقل کاری که باید انجام شود این است که تصمیمی عاجل و فوری برای فضای مجازی رها و بی در و دروازه که منشأ فتنه است گرفته شود زیرا دشمنان به ناحق از طریق فضای مجازی با سوء استفاده و تحریک احساسات جوانان به فکر آشوب هستند.

سعیدی با بیان اینکه بسیجیان و مردم غیرتمند با آمادگی روحی و روانی، غیرت دینی، عقلانیت و هوشمندی در صحنه حاضر باشند و از این حوادث برای پیشگیری از تکرار آن عبرت بگیرند، گفت: از مردم قم تشکر می‌کنم که همواره با تشخیص درست معترضان از اغتشاش گران خوب عمل کرده اند و امروز هم بعد از نماز جمعه نمازگزاران جمعه مواضع خود را اعلام می کنند.

*موضع هجومی رئیس جمهور در سازمان ملل پیروزی بزرگی در روابط بین الملل بود

وی در ادامه با اشاره به سفر تاریخی رئیس جمهور به سازمان ملل علیرغم فضاسازی مسموم و تحرک منافقان و فشارهای دشمن این سفر را پیروزی بزرگی در حوزه روابط بین الملل دانست و افزود: این سفر و سخنرانی ایشان یادآور سخنان تاریخی شهید رجایی و رهبر معظم انقلاب در سازمان ملل بود که از موضع هجومی برای احقاق حقوق ملت ایران و افشای جنایات جبهه منافقان و استکبار جهانی برخوردار بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: اوج سخنرانی رئیس جمهور زمانی بود که عکس حاج قاسم سلیانی را در برابر ملت‌ها و دولت ها بلند کرد و پیش چشم جهانیان به این نکته تأکید کرد که ملت ایران نسبت به انتقام خون شهید سلیمانی و پیگیری جنایت ترامپ اصرار دارند.

وی در پایان با گرامی داشت چهل و دومین سالکرد حماسه دفاع مقدس، این مقاومت 8 ساله را نماد هویت دینی، حماسی و غیرت ملت ایران عنوان کرد و گفت: درس های دفاع مقدس فراوان است و گوشه ای از آن را رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس بیان کردند.

سعیدی افزود: ایشان فرمودند قدرت جوشان انقلاب با رهبری امام و خصوصیات بارز ملت ایران سه ضلع دفاع مقدس بود و تبیین این 8 سال سرافرازی برای نسل جوان تضمین کننده مانگاری انقلاب است؛ دفاع مقدس زمینه بروز ارزش های انسانی و سجایای اخلاقی ملت ایران شد و آزمون وفاداری همه مردم و نهادهای دولتی به نظام به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: 8 سال دفاع مقدس با تدبیر، عقلانیت و روش های ابتکاری رزمندگان ما قابل تدریس در دانشگاه های نظامی جهان است و مهمترین درس دفاع مقدس این بود که صیانت از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمن تنها از راه مقاومت به دست می آید نه تسلیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 106377

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106377/امام-جمعه-قم-برخورد-قاطع-فتنه-گران-انتظار-مردم-پلیس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir