کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های هفته گردشگری در قم تشریح شد

خبرگزاری فارس , 4 مهر 1401 ساعت 18:54

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: افتتاح یک هتل و یک سفره‌خانه سنتی، افتتاح یک مجتمع تفریحی و توریستی، برگزاری همایش گردشگری، برپایی همایش علمی توسعه پایدار گردشگری و بازدید رایگان از موزه‌ها از برنامه‌های هفته گردشگری در قم است.


به‌گزارش قم نیوز مهدی نصر اصفهانی روز دوشنبه ۴ مهر با اعلام و تشریح برنامه‌های هفته گردشگری امسال گفت: نواختن زنگ گردشگری در مدارس و سخنرانی راهنمایان این بخش در مراکز آموزشی، گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور استاندار و مدیران و مسوولان استانی، معرفی برترین‌های گردشگری، ارائه تخفیف به گردشگران در مراکز اقامتی و برگزاری مسابقه عکس و نقاشی ویژه کودکان بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته گردشگری است.

معاون گردشگری استان قم ادامه داد: افتتاح یک هتل و یک سفره‌خانه سنتی، افتتاح یک مجتمع تفریحی و توریستی، برگزاری همایش گردشگری با رویکرد فضاهای کسب و کار، برپایی همایش علمی توسعه پایدار گردشگری در قم و برنامه‌ریزی برای بازدید رایگان مردم از موزه‌های این کلان‌شهر از دیگر برنامه‌های هفته جهانی گردشگری در این استان خواهد بود.

نصر اصفهانی تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا با حضور جامعه گردشگری استان در محل گلزارشهدا، دیدار با علمای مذهبی و مراجع تقلید، برگزاری همایش تجلیل از برترین‌های جوامع گردشگری استان اعم از هتل‌داران، سفره خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات سفر در یکی از شهرستان‌ها و دیدار با اعضای سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه، بخش دیگری از فعالیت‌های این نهاد در هفته گردشگری را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به نقش مدارس و دانش آموزان در رویدادهای هفته گردشگری افزود: معتقدیم آموزش مباحث گردشگری در مدارس می‌تواند نقش ویژه‌ای در ایجاد نگرش مثبت و سازنده در بین دانش آموزان ایجاد کند، از سوی دیگر کودکان و نوجوانان سفیرانی محسوب می‌شوند که در خانه‌ها و در بین خانواده‌ها قادر خواهند بود در امر فرهنگ‌سازی این صنعت مفید و موثر واقع شوند.

معاون گردشگری استان قم در پایان گفت: گردشگری صنعتی چند بُعدی است که برای توسعه و پیشرفت در آن تمام دستگاه‌های متولی باید با افزایش همکاری و فعالیت‌ها برای این صنعت پاک و پول‌ساز تلاش کنند.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) را به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی کرده، در ایران نیز از پنجم تا ۱۲ مهر به عنوان هفته گردشگری نام گرفته است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 106413

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106413/برنامه-های-هفته-گردشگری-قم-تشریح

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir