کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب علوم دینی به سلاح علم و تهذیب نفس مجهز باشند

خبرگزاری مهر , 9 مهر 1401 ساعت 22:17

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طلاب علوم دینی باید هم به سلاح علم و هم تهذیب نفس مجهز و برای آحاد جامعه الگو باشند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مجتبی فاضل ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س) اظهار داشت: مقام علم و عالم در مکتب اسلام جایگاه ویژه ای دارد و علم آموزی و کسب علم در این مکتب تعطیلی ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: مدال طلبگی در حقیقت مقامی است که از سوی پیامبر (ص) به طلاب داده شده است که باید قدردان آن باشیم و به این امر افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه در دورانی که جهل بر دنیا حاکم بود اسلام به دنبال گسترش علم بوده است افزود: پیامبر اسلام برای ترویج علم و علم آموزی اعلام کرد بردگانی که می‌توانند دانش آموزند و آن را به دیگران یاد دهند آزاد می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز در نظام جمهوری اسلامی با امنیت در حال تحصیل علم و دانش هستیم که باید قدردان این امنیت بود و در راستای حفظ و حراست از آن تلاش کرد.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت افزود: ما باید قدردان این نعمت باشیم چراکه اگر قدر ندانیم نعمت‌ها به ضد ارزش‌ها مبدل می‌شوند همانگونه که در زمان امام حسین (ع) شاهد بودیم پنجاه سال پس از رحلت پیامبر اسلام ایشان را در کربلا به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب علوم دینی می‌بایست هم به سلاح علم و هم تهذیب نفس مجهز باشند افزود: اساتید نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که فرصت و عمر طلبه‌ها در دستان آنهاست و آنان باید تلاش کنند تا طلابی تربیت کنند که برای آحاد مردم در عرصه‌های مختلف به خصوص تقوا الگو باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 106475

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106475/طلاب-علوم-دینی-سلاح-علم-تهذیب-نفس-مجهز-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir