کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهار هزار و ۴۶۰ نفر امسال در کلاس‌های نهضت سوادآموز قم پذیرش می‌شوند

خبرگزاری ايرنا , 10 مهر 1401 ساعت 13:41

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به آغاز ثبت نام برای شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی از امروز گفت: امسال چهار هزار و ۴۶۰ نفر در کلاس‌های سوادآموزی این استان پذیرش می‌شوند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد رضا قاسمی‌ نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود:‌ شرکت کنندگان دراین کلاس‌ها، سه دوره سوادآموزی ، تحکیم سواد و انتقال را پشت سر خواهند گذاشت. 

وی اظهار داشت: امسال بر اساس سیاست‌های جدید نهضت سوادآموزی، تلاش داریم بیش از پیش از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم ، لذا از تمامی کارمندان ، فرهنگیان ، معلمان بازنشسته ، دانشجویان و دیگر اقشار دعوت می‌کنیم که برای گسترش فعالیت‌های سوادآموزی همکاری لازم را با این معاونت داشته باشند.  

وی درادامه با اشاره به مقام برتر قم در موضوع تشکیل کلاس های سوادآموزی برای اتباع خارجی گفت:‌طی یک سال گذشته با تبعه کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، فیلیپین، رواندا و سوریه هماهنگی‌هایی داشتیم و در این رابطه تفاهم‌نامه ای با مرکز امور خانواده جامعه المصطفی العالمیه صورت گرفته‌است.

وی تعداد اتباع آموزش دیده توسط سوادآموزی قم درسه سال گذشته را ۶ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن نرخ باسوادی اتباع در قم ۸۴ درصد و حدود ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

قاسمی نیا دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های نهضت سوادآموزی طی ۴۳ سال گذشته اظهار داشت: نرخ باسوادی در این استان در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال  از ۴۷ درصد در سال ۵۷ به حدود ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده‌است.

وی گفت:‌ درحال حاضر از هر ۱۰۰ نفر در قم ۹۸ نفر باسواد هستند ، که ما تلاش داریم که آمار باسوادان استان را به صد درصد رسانده و در ادامه فعالیت ، بیشتر به کار تعمیق سواد آموزی بپردازیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط دولت برای احیای جهاد سازندگی اظهار داشت: در گذشته یکی از اقدامات این سازمان بحث سوادآموزی در روستاها بود که امیدواریم بار دیگر با تشکیل جهاد سازندگی یکی از اولویت‌های کاری این سازمان ورود جدی به امر سوادآموزی در مناطق روستایی باشد. 


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106488

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106488/چهار-هزار-۴۶۰-نفر-امسال-کلاس-های-نهضت-سوادآموز-قم-پذیرش-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir