کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم با ۱۱۸ شرکت دانش بنیان مقام هفتم کشور را داراست

خبرگزاری ايرنا , 12 مهر 1401 ساعت 14:03

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی درحوزه شرکت‌های فناور انجام و این استان با ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته‌است.


به گزارش قم نیوز سید مهدی قریشی روز سه‌شنبه درآیین تودیع و معارفه رییس سابق و جدید پارک علم و فناوری قم افزود:‌ در دوره جدید امید می‌رود، روند صعودی و روبه رشد پارک علم و فناوری با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: قم درحوزه علوم انسانی و صنایع خلاق و نرم ظرفیت بالایی دارد و دولت سیزدهم نیز رویکرد کاملا مثبتی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان دارد و از ابتدای سالجاری آیین نامه‌های متعددی در این حوزه ابلاغ شده‌است.

اشتغال ۲ هزار نفری شرکت های دانش بنیان قم
رییس سابق پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه سال ۹۳، ۵۹ شرکت و واحد فناور در این استان فعال بود، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۸ شرکت و واحد فناور قم فعال است.

سیدحسین اخوان علوی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده‌است، ۲ هزار و ۴۹ نفر در شرکت‌های فناور قم شاغل هستند.

وی اظهار داشت: فروش ارزش شرکت‌های فناور قم در سال ۱۴۰۰، افزون بر چهار میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۰ شرکت خلاق درقم تصریح کرد: درآمد امسال پارک علم و فناوری قم افزون بر ۳۶ هزار میلیون ریال خواهد رسید.

اخوان علوی گفت: درصورتی که اراضی درنظر گرفته شده در شهرک ۴۲ هکتاری آی تی سی به پارک علم و فناوری تعلق بگیرد، بسیاری از مشکلات کنونی در زمینه توسعه و رونق پارک برطرف می‌شود.

رییس سابق پارک علم و فناوری قم گفت: ظرفیت اشتغال زایی در زیست بوم علم و فناوری ۲۱ برابر بیشتر از سایر حوزه های کسب درآمد و ایجاد اشتغال است.

در این آیین از خدمات حدود هشت ساله سید حسین اخوان علوی تقدیر و خیرالله رهسپارفرد بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قم معارفه شد.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106507

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106507/قم-۱۱۸-شرکت-دانش-بنیان-مقام-هفتم-کشور-داراست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir