کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایتگری سیره شهدا در ۴۰ مسجد شاخص قم

قم نیوز , 12 مهر 1401 ساعت 14:27

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح روایتگری سیره شهدا در ۴۰ مسجد شاخص این استان خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در  گفت و گویی اظهار کرد: طرح روایتگری سیره شهدا در مساجد شاخص قم یکی از برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان است که توسط کمیته مساجد و تشکل‌های دینی این کنگره در حال اجراست.

وی افزود: این طرح از دوشنبه شب در دو مسجد علی ابن ابیطالب(ع) خیابان شهید صیاد شیرازی و مسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان آغاز شده و در چهار مرحله در ۴۰ مسجد شاخص قم اجرا می‌شود.

دبیر کمیته مساجد و تشکل‌های دینی کنگره ملی شهدای استان قم گفت: در مرحله نخست این طرح، ۱۱ مسجد شاخص میزبان روایتگری سیره شهدا است و این برنامه تا قبل از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان در ۲۹ مسجد دیگر اجرا می‌شود.

شعبان‌زاده بیان داشت: مسئولیت کمیته مساجد و تشکل‌های دینی کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان قم با اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و تاکنون برنامه‌های مهمی همچون طرح زیارت نیابتی شهدای استان در پیاده روی اربعین توسط این کمیته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

کنگره ملی شهدای استان قم قرار بود سال ۹۸ برگزار شود اما به علت اینکه بسترهای موردنیاز فراهم نبود به سال ۱۳۹۹ تعویق افتاد و به علت شیوع کرونا به ۲۷ آبانماه سال جاری موکول شد.

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان  امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند. 

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106508

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106508/روایتگری-سیره-شهدا-۴۰-مسجد-شاخص-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir