کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام حمایت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه از مواضع حکیمانه رهبر انقلاب

قم نیوز , 14 مهر 1401 ساعت 12:53

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای از رهبر معظم انقلاب به سبب مواضع حکیمانه و توجه ویژه به رأفت دینی حمایت و قدردانی کرد


به گزارش قم نیوز اعلام حمایت و اطاعت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مواضع حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و توجه ویژه به رأفت دینی که باز شامل حال شتاب زدگان بی‌بصیرت یا وادادگان تشنه قدرت شد

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«إِلَّا ٱلَّذِینَ تَابُوا۟ وَأَصۡلَحُوا۟ وَبَیَّنُوا۟ فَأُو۟لَـٰۤىِٕكَ أَتُوبُ عَلَیۡهِمۡ وَأَنَا ٱلتَّوَّابُ ٱلرَّحِیمُ»[سوره البقرة 160]

جبران خسارت، کمترین جریمه و کمترین جبران
رهبر انقلاب خطاب به خواص:«در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهارنظر کردند. برخی از آن‌ها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون‌که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابان‌ها رقم‌زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی مخالفند.»

سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تکلیف همگان نسبت به اغتشاشات را از جمیع جهات شفاف نمود و حجت را نیز بر همه عناصر تأثیرگذار به‌ویژه خواص و خاصه عناصر حوزوی تمام کرد. معظم له نسبت به کسانی که شتاب‌زده قضاوت کردند و به هیجانات و خسارات افزودند، از سر کرم و رحمت برخورد، و از آنان خواستند تا با موضع‌گیری درست و نشان دادن دست دشمنان، بخشی از خسارت همسویی‌شان با دشمنان را جبران نمایند.

رهبر حکیم و مهربان، انگیزه شخصیت‌های شتاب‌زده را از سر کرم و خوش‌بینی حمل بر دلسوزی احتمالی آنان کرد. این در حالی است که اگر نقش تأثیرگذار قضاوت‌های نابجا و همسویی آنان با دشمنان با دقت همه‌جانبه بررسی و تجزیه‌وتحلیل شود، سهم مهمی از فرصت سازی برای اغتشاش‌گران به گردن آنان است. حال که به لطف الهی و رشادت مردمی که با سختی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند ولی با بصیرت متکی بر ایمان، گوش به فرامین ولی امر مسلمین، دشمنان را به شکست کشاندند، فتنه دشمنان خارجی و مزدوران داخلی مثل همیشه خنثی شد، کسی که کمترین وجدان دینی و وجدان فطری در او زنده باشد، به‌عنوان شکر نعمت رحمت اسلامی، توصیه رهبر عزیز را در جبران خسارات موضع‌گیری خود با جان دل خواهد پذیرفت و دشمنان و مزدورانشان را برای همیشه از خود مأیوس و خداوند را از خود خشنود خواهد نمود.

باید توجه داشت که خسارات فقط مالی و جانی برای مردم عزیزمان نبود؛ بلکه اغتشاشات و تمرکز رسانه‌های بیگانه بر آن، متأسفانه وقت و توان مسئولین را از تمرکز همه‌جانبه بر پیشبرد اصلاحات اقتصادی و مسائل معیشتی، به سمت خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان و روشن ساختن فریب‌خوردگان و هیجان‌زدگان سوق می‌دهد!.

باید توجه داشت، حال که دشمنان می‌بینند دولت سیزدهم کمر همت بسته تا رشد اقتصادی و خنثی کردن تحریم‌ها و زمینه‌سازی تعالی علمی و مهارتی و تأثیرگذاری تعیین‌کننده جهانی ملت بزرگ ایران را بیش از هرزمانی فراهم سازد، با ایجاد میدان جدید آسیب زدن اجتماعی و فرهنگی تحت عناوینی چون حجاب اجباری و ...، می‌خواهند زمین‌بازی را تغییر و نیز خدمات اقتصادی دولت را تحت‌الشعاع ببرد.

موضع‌گیری برخی خواص حوزوی که برخلاف مصالح ملت بزرگ ایران و ثمره خون‌دل خوردن‌های امام امت و خون صدها هزار شهید بود، ان‌شاءالله در راستای تأمین هواهای نفسانی و کسب موقعیت نزد دشمنان و آشوبگران و جلب‌توجه رسانه‌های دشمنان برای تبلیغ و ترویج این خواص به‌عنوان مراجع دینی و اجتماعی نباشد.

حوزویان، دانشگاهیان، سیاست‌مداران و پیشگامان اجتماعی و فرهنگی وظیفه‌ای بس سنگین‌تر از سایرین را دارند.

خداوندا؛ قلب حجتت را در سالروز لحظات آغازین امامتش از افکار، منویات و آمال ما راضی و خشنود فرما.

در پایان، به آمریکا، رژیم جعلی و غاصب صهیونیست، گاو شیرده آنان و همه دشمنان کینه‌توز می‌گوییم:

«... مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ ...»[سورة آل عمران 119]

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 106516

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106516/اعلام-حمایت-مجمع-عمومی-جامعه-مدرسین-حوزه-علمیه-مواضع-حکیمانه-رهبر-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir