کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم: مسئولان امنیتی و قضایی با حرکات تروریستی اخیر قاطعانه برخورد کنند

خبرگزاری مهر , 27 آبان 1401 ساعت 14:06

امام جمعه قم گفت:مسئولان امنیتی و قضایی در برابر کشته سازی و حرکات تروریستی اخیر با قاطعیت برخورد کنند.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار داشت: ملت ایران با همه سختی‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده اند و با حضور در سیزده آبان حماسه آفریدند که باید از تمام آنان تقدیر کرد.
آیت الله اعرافی اظهار داشت: از تمامی کسانی که در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان قم مشارکت داشتند تشکر داریم و امیدواریم پیام شهادت و شهدا با شیوه‌های مختلف به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.
امام جمعه قم بیان داشت: برای تقویت ارزش‌ها و مبانی الهی تابلوی پیام شهادت باید همواره پر فروغ در برابر جامعه قرار گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: امروز شاهدیم که بسیجیان، طلاب و نیروهای انتظامی و امنیتی ما برای حفظ امنیت در میدان حضور دارند که مظلومانه توسط داعش صفتان و تروریست‌ها به خاک و خون می کشند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم افزود: باید با چشمان تیزبین توطئه‌های دشمنان را رصد کرد و امروز در یک صحنه حساس قرار داریم.
امام جمعه قم ادامه داد: دشمن به دنبال استمرار تحریم و عهد شکنی است و در پی ایجاد فعال سازی گسل‌ها در جامعه است و می‌خواهد کانون‌های صهیونیستی و وابسته به قدرت‌ها را فعال کنند و به ارزش‌های دینی ما آسیب برساند.
وی ادامه داد: دشمن امروز ادعای تجزیه طلبی ایران را دارد و به دنبال فعال سازی مجامع بین المللی علیه ملت ایران است در صورتی که رسالت آنان قرار گرفتن در برابر استکبار است.
خطیب جمعه قم بیان داشت: گروه تروریستی منافقین که در دهه شصت ترورهای فراوانی انجام دادند در پی تحریف تاریخ هستند تلاش می‌کنند تا چهره رژیم ستم شاهی و جنایات آمریکا علیه ملت ایران را تطهیر کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود؛ انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشت که دشمن می‌خواهد این موفقیت‌ها را نادیده بگیرد و ملت ایران مظهر ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی است و امروز این مظاهر در معرض تهدید است.
آیت الله اعرافی گفت: امروز جنگ رسانه‌ای کم نظیر و بی نظیر به راه افتاده است تا شناخت جوانان تغییر کند و ارزش‌ها زیر سوال برود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن آمده است تا اغتشاشات ایجاد کند و حرکات تروریستی به راه بیندازند و از اعتراض‌های مردمی سو استفاده کند و تلاش می‌کند تا به دنیا نشان دهد که الگوی اسلام و استقلال موفق نیست و دیگر کشورها نباید به آن فکر کنند.
امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند ایران تجزیه شود که وظیفه ما در این راستا حفظ هوشیاری، بصیرت و آگاهی است و نباید اجازه داد حرکات اعتراضی به اغتشاشات تبدیل شود و در این زمینه همگان باید بیدار باشند.
آیت الله اعرافی ادامه داد: ملت بزرگ ایران امروز در وسط کارزاری قرار دارد که اگر درست عمل نکند پشیمانی به بار می‌آورد.
وی اضافه کرد: حوادث اخیر در این جهت است که مسئولان نتوانند مسائل و مشکلات کشور را دنبال کنند و مسئولان باید در وسط میدان خدمت و فداکاری باشند.
وی افزود: در راستای جهاد تبیین کوتاهی داریم که حوزه علمیه و رسانه‌ها و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در راستای آگاهی بخشی به ملت وظیفه سنگینی دارند.
وی گفت: ما معتقدیم باید اشکالات را رفع کرد اما در برابر کشته سازی و حرکات تروریستی انتظار آن است که مسئولان امنیتی و قضائی با قاطعیت اقدام کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: این روزها روحانیت مورد حمله است و تاریخ روحانیت یعنی رکن رکین علم و اندیشه برای امت اسلام و نگهبان هویت و استقلال ملت در برابر استکبار است و این قشر در خدمت به مردم همواره در میدان حضور دارند.
وی اضافه کرد: طلاب جهادی و روحانیون با عهد تاریخی خود در خدمت ملت هستند و پیوند روحانیت و مردم آسمانی است و هرگز گسستنی نخواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت بر چوبه دار رفته و زندان و سختی را تحمل کرده است اما از ارزش‌های دینی کوتاه نیامده است و ملت بزرگ ایران انسجام خود را در برابر حرکات کور دشمن حفظ خواهد کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107095

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107095/امام-جمعه-قم-مسئولان-امنیتی-قضایی-حرکات-تروریستی-اخیر-قاطعانه-برخورد-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir