کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت صنعت قم در مسیر خودکفایی با تولید محصولات متنوع مورد نیاز مردم

خبرگزاری ايرنا , 2 آذر 1401 ساعت 9:53

صنعت قم در مسیر تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم ، برنامه‌ای کلان را دنبال می‌کند که از جمله مهمترین مولفه‌های آن، تولید محصولات راهبردی مورد نیاز مردم در راستای خودکفایی کشور است.


به گزارش قم نیوز با شدت گرفتن جنگ اقتصادی همه‌جانبه دشمنان علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های گسترده که مانع از ورود حجم گسترده‌ای از کالاها به کشور ما شد، اهمیت فعالیت‌های صنعتی برای تولید محصولات مورد نیاز مردم افزون گشت تا نمونه‌های داخلی از کالاهای تحریم شده در بازارهای کشور در دسترش مردم باشد.

 
در همین رابطه صنعتگران استان قم نیز تلاش کردند سهم مهمی از این جریان داشته باشند و به گفته مسئولان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم،‌ تولید محصولات راهبردی مورد نیاز مردم به یکی از اولویت‌های مهم در توسعه فعالیت‌های صنعتی این استان تبدیل شد که نمونه‌ای از آن در تولید انواع لوازم خانگی در واحدهای صنعتی قم قابل مشاهده‌است.

تولیدات صنعتی قم بسیاری از نیازهای بازار را پوشش می‌دهد
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در این خصوص گفت: تنوع تولیدات صنعتی قم بسیار زیاد است و محصولاتی که در واحدهای صنعتی این استان تولید می‌شود در موارد متعدد علاوه بر پاسخ به نیاز بازارهای داخلی، به کشورهای مختلف جهان صادر نیز می‌شود.
 
اکبر ابدالی افزود: صنعت قم برای رشد و پیشرفت بیشتر در راستای تولید گسترده محصولات مورد نیاز مردم، موضوع تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی را در دستور کار قرار داده‌است که بر مبنای آن از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد تحول در ارتقا کمی و به خصوص کیفی تولیدات استفاده خواهد شد.
 
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تسهیل کردن فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت قم،‌ موضوعی است که در دولت سیزدهم به جد در دستور کار قرار گرفته‌است و در این رابطه به دنبال جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های تولیدی در استان هستیم.
 
وی بیان داشت: افزایش سطح تولید محصولات صنعتی به خصوص در حوزه صنایع راهبردی علاوه بر تامین نیاز مردم، موجب قدرت اقتصادی می‌شود و به همین دلیل در استان قم از هرگونه فعالیت در حوزه صنایع دانش‌بنیان، راهبردی و پیشرفته حمایت خواهیم کرد.
 
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: شهرک‌های صنعتی قم از جمله شکوهیه و محمود آباد از زیرساخت‌های لازم برای ایجاد صنایع راهبردی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت برای تقویت توان تولید محصولات مورد نیاز کشور به بهترین صورت استفاده کرد.

سطح تولید محصولات صنعتی در قم مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود
همچنین رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم پیرامون این موضوع گفت: ما بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی برای سطح تولید سالانه بسیاری از محصولات صنعتی در استان قم برنامه مدونی را تدوین کردیم که هم‌اکنون روند تولید آن‌ها مطابق برنامه و حتی فراتر از آن، پیش می‌رود.
 
جواد ناطق بیان داشت: حجم قابل توجهی از محصولات صنعتی که در قم تولید می‌شود در زنجیره تولید محصولات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ بنابراین می‌توان گفت تکمیل زنجیره تولید یکی از مهمترین سیاست‌های صنعتی در قم است که با همکاری صنعتگران اجرای آن دنبال می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین گسترش کیفیت تولیدات، در مسیر تحول فعالیت‌های صنعتی در استان قم به جد مورد توجه مسئولان این بخش قرار گرفته‌است و برای موفقیت اجرای برنامه‌ها در این بخش علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورهای جدید، موضوع اصلاح و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در دستور کار است.
 
وی بیان داشت: صنعتگران قم طی سال‌های اخیر با تلاش فراوان تولید محصولات راهبردی، پیشرفته و مورد نیاز کشور را دنبال می‌کنند و در این رابطه توانسته‌اند بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم را که دشمنان با تحریم‌های ظالمانه صادرات آن‌ها به کشور ما را ممنوع کرده‌بودند، تولید کنند.
 
ناطق با اشاره به برنامه تولید برخی از محصولات صنعتی در استان قم طی سال‌جاری گفت: در همین رابطه تولید ۴۴۰ هزار تُن انواع محصولات فولادی، ۸۸۰ هزار تُن سیمان و همچنین انواع لوازم خانگی از جمله تولید ۱۹۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر تا پایان سال در دستور کار است که این موضوع نشان از ظرفیت‌های گسترده بخش صنعت قم برای پاسخ به نیاز بازارهای داخلی و تامین کالاهای مورد نیاز مردم دارد.

انتهای پیام / 106 


کد مطلب: 107158

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107158/حرکت-صنعت-قم-مسیر-خودکفایی-تولید-محصولات-متنوع-مورد-نیاز-مردم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir