کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لوازم یدکی خودرو بیشترین کالای قاچاق کشف شده در قم شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 آذر 1401 ساعت 19:01

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: لوازم یدکی خودرو در جریان بازرسی‌های انجام شده برای مقابله با قاچاق در سطح استان، رتبه نخست کشفیات را به خود اختصاص داد.


به گزارش قم نیوز سیاوش فولادی وندا ، در خصوص این موضوع بیان کرد: در آبان‌ماه، بیش‌از ۴۹۹ هزار و ۸۸۸ کالای قاچاق در قم کشف شد که بیشتر آن‌ها به ترتیب شامل لوازم یدکی خودرو، تعهدات ارزی و نفت‌گاز بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در آبان‌‎ماه امسال، ۲ هزار و ۵۹۸ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف‌هایی همچون عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح استان داشته‌اند.

فولادی وندا با اشاره به این که موضوع ارزش‌گذاری کالا‌های قاچاق کشف شده در استان توسط کارشناسان صورت می‌گیرد، ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده در استان قم طی آبان‌ماه سال جاری ۱۷۸ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال بود.

معاون سازمان صمت قم افزود: از این تعداد بازرسی سه مورد آن‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید، همچنین ۲ مورد دیگر ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال) بود که اقدام لازم برای ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان صورت گرفت.

او افزود: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۵۳ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۴۱ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار نموده‌اند.

فولادی وندا تاکید کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مرتبط همچون اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، اتحادیه‌‎های مرتبط، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بحث نظارت بر بازار و مقابله با تخلف‌ها، مردم بهترین همکار برای بازرسان دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند و می‌توانند با گزارش موارد مورد نظر خود به سامانه ۱۲۴، موجب پیگیری آن‌ها شوند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107176

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107176/لوازم-یدکی-خودرو-بیشترین-کالای-قاچاق-کشف-شده-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir