کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشم الحیدری: دفاع آشکار از ولی فقیه از اوجب واجبات است

خبرگزاری فارس , 3 آذر 1401 ساعت 23:11

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: دفاع آشکار از ولی فقیه از اوجب واجبات است و این دفاع باید آشکار و در رسانه باشد نه در اتاق و یک گوشه، امروز متأسفانه برخی که هیچ ارزشی ندارند به یک ستاره تبدیل شده و به دنبال تخریب اذهان مردم هستند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سیدهاشم الحیدری امروز در کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تببین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهار کرد: بنده تا به امروز نشنیده‌ام که رهبری در مورد یک مسئله مثل اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و جبهه مقاومت از عنوان فریضه قطعی و فوری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در عرصه رسانه و جنگ نرم امروز جهاد تببین فتوا و حکم ولایی است که مخاطب این فتوا روحانیت، طلاب، حوزه‌های علمیه و در مرحله بعد جوانان و دیگر اقشار هستند.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق خاطرنشان کرد: از ۱۹ بهمن سال گذشته که رهبری موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند، آیا کاری فوری برای تبعیت از فرمان ایشان انجام شده است؟

هاشم الحیدری تصریح کرد: همه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، صهیونیست، آل سعود و … جمع شده‌اند و همه به دنبال سرنگونی اسلام هستند همان‌طور که در عاشورا نیز همه دشمنان اهل‌بیت(ع) جمع شدند و فقط به دنبال بریدن سر از تن امام حسین(ع) بودند.

وی افزود: هدف امروز دشمن نیز سرپیچی مسلمین از ولی‌فقیه است و امروز که همه دشمنان اسلام جمع شده‌اند و با فضای مجازی و رسانه در حال حمله و به دنبال تخریب چهره نظام اسلامی، روحانیت و ولی فقیه هستند، علمای شیعه و اهل سنت نباید ساکت و بی‌توجه باشند.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق یادآور شد: تلویزیون ایران اسلامی با جهاد و حضور حاج قاسم و باکری‌ها بدست آمده است، ما مشاهده کرده‌ایم که در عراق و اروپا چه خبر است.

هاشم الحیدری افزود: حجم تهاجمات رسانه‌ای به شدتی است که گویا انگار فقط وضعیت اقتصادی ایران خراب است درحالی که امروز وضعیت اقتصادی اروپا و دیگر کشورها نیز مشکل دارد و وضعیت ایران نسبت به دیگر کشورها بهشت است.

وی از سکوت بعضی از علما انتقاد کرد و گفت: دشمن از سکوت علما بهره‌برداری می‌کند و این سکوت اشکال شرعی دارد، یکی از ویژگی‌های علمای حسینی باید این باشد که دشمن از آنان ناراحت شود.

هاشم الحیدری با بیان اینکه شرایط امروز سخت‌تر از جهاد مقابل داعش و ارتش آمریکاست، گفت: امروز حمله رسانه‌ای دشمن در ایران، عراق و دیگر کشورها بسیار زیاد است، جنگ نرم آمریکا به دنبال تضعیف ولایت فقیه است و در عراق نیز دشمن به دنبال این است که شیعیان نگاهشان نسبت به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی منفی شود.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از ولایت فقیه دفاع از اسلام است، گفت: دفاع آشکار از ولی فقیه از اوجب واجبات است و این دفاع باید آشکار و در رسانه باشد نه در اتاق و یک گوشه، امروز متأسفانه برخی که هیچ ارزشی ندارند به یک ستاره تبدیل شده و به دنبال تخریب اذهان مردم هستند.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه علمای بزرگ باید به میدان بیایند و به این وضعیت رسیدگی کنند، گفت: امید ما در جهان عرب، امید مسجدالاقصی و جبهه مقاومت فقط ولایت فقیه است و زمان ما زمان جنگ احزاب است نه بدر و احد و در این شرایط باید حرف حضرت پیامبر اسلام(ص) که فرمودند چه کسی با امر مبارزه می‌کند مورد توجه قرار گیرد؛ علی‌(ع)ها باید در جبهه امروز حاضر شوند، مثل حاج قاسم سلیمانی که در میدان حاضر شد و خوش درخشید.

هاشم الحیدری در پایان با تأکید بر اینکه جهاد تبیین نیازمند سلیمانی‌هاست، خاطرنشان کرد: امروز باید موشک‌های اعتقادی برای فتح سنگرهای از دست رفته شلیک شود. دشمنان برای خاموش کردن نور خدا با استفاده از «بیان» به میدان آمده و درحال تغییر روایت‌ها هستند.

پایان پیام / 137


کد مطلب: 107180

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107180/هاشم-الحیدری-دفاع-آشکار-ولی-فقیه-اوجب-واجبات

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir