کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکست ایران از آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ / تیم ایران از صعود بازماند

خبرگزاری يورو نيوز , 9 آذر 1401 ساعت 1:02

تیم ایران با شکست در مقابل آمریکا از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شد.


به گزارش قم نیوز تیم ملی فوتبال ایران با پذیرش شکست در مقابل آمریکا از راه‌یابی به مرحله بعدی جام جهانی ۲۰۲۲ بازماند.

شب نخست از سومین بازی‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی با پیروزی هلند و سنگال و صعود این دو کشور به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی آغاز شد. 

 
تیم‌های ایران و آمریکا در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که ایران با یک تساوی هم احتمالا می‌توانست راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود. شاگردان کیروش در نیمه نخست با ارائه نمایشی ناهمانگ پر اشتباه توپ و میدان را به حریف واگذار کردند. در نهایت در دقایق پایانی نیمه نخست روی اشتباه خط دفاعی ایران و پاس عرضی سرجینیو دست، پولیسیچ، ستاره آمریکا و باشگاه چلسی توانست دروازه ایران را باز کند. 
 
ملی‌پوشان ایران خوش‌شانس بودند که در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست، گل دوم آمریکا آفساید اعلام شد و ۴۵ دقیقه نخست با همان نتیجه ۱-۰ به سود آبی‌پوشان ایالات متحده به پایان رسید. 
 
در نیمه دوم هم تلاش‌های بازیکنان تیم ملی برای به ثمر رساندن گل بی‌نتیجه به پایان رسید و در نهایت مسابقه با همان نتیجه ۱-۰ به پایان رسید. 
 
در دیگر بازی این گروه هم تیم ملی انگلستان با شکست ۳-۰ ولز موفق شد جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت کند. 
 
با این نتایج انگلستان با ۷ و آمریکا با ۵ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم این گروه راهی مرحله بعد شدند. 
 
هلند و اکوادور به مرحله حذفی صعود کردند
بازی‌های سوم تیم‌ها در مرحله مقدماتی در هر گروه به صورت همزمان برگزار می‌شود تا از هرگونه تبانی احتمالی جلوگیری شود. در گروه نخست بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هلند به مصاف قطر میزبان رفت. قطری‌ها که عملکردی ضعیف در این رقابت‌ها بر جای گذاشته بودند، همچنان به همان رویه ادامه دادند و در مقابل تیم قدرتمند هلند حرفی برای گفتن نداشتند. 
 
هلندی‌ها در این مسابقه با به ثمر رساندن ۲ گل جایگاه خود در رده نخست جدول را تثبیت کردند و توانستند با ۷ امتیاز به عنوان تیم اول گروه اول، به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یابند. 
 
در دیگر بازی این گروه اما، اکوادوری‌ها برخلاف انتظار نتوانستند از سنگال مساوی بگیرند تا خیلی زود با رقابت‌ها خداحافظی کنند. قهرمان آفریقا در این مسابقه موفق شد با نتیجه ۲-۱ حریف آمریکا جنوبی خود را شکست دهد و به همراه هلند راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

انتهای پیام/ ۱۰۵


کد مطلب: 107237

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107237/شکست-ایران-آمریکا-جام-جهانی-۲۰۲۲-تیم-صعود-بازماند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir