کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتمام لوله‌گذاری آبیاری تحت‌فشار فضای سبز منطقه ۵ قم

قم نیوز , 15 آذر 1401 ساعت 12:44

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اتمام لوله‌گذاری آبیاری تحت‌فشار در خیابان دل‌آذر، بهاءالدینی، کلهری و کبیری بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال خبر داد و گفت: آبیاری فضای سبز با تانکر در منطقه از دستور کار خارج‌شده و در مرحله پایان آبیاری فضای سبز با آب شرب در منطقه هستیم.


به گزارش قم نیوز زین‌العابدین قراچورلوی مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی اظهار داشت: شهر قم با توجه به اقلیم خشک،در کنار توسعه فضای سبز نیاز به توجه به منابع آبی نیز دارد.

وی آبیاری فضای سبز با مدیریت منابع آبی محدود را یکی از دغدغه‌های مهم منطقه دانست و افزود: امروز در مرحله پایان آبیاری فضای سبز با آب شرب در منطقه هستیم و فضای سبز خیابان دل‌آذر، بهاءالدینی، کلهری و کبیری از منابع آب چاهی آبیاری می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم اعتبار اختصاص داده‌شده به تغییر سیستم آبیاری چند خیابان مهم منطقه را عددی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در دو مرحله اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد ریال و ۷ میلیارد ریال برای آبیاری تحت‌فشار خیابان‌های دل‌آذر، بهاءالدینی، کلهری و کبیری و فردوسی هزینه شده و عملیات اجرای لوله‌گذاری در چهار خیابان به اتمام رسیده است.

وی تأکید کرد: آبیاری فضای سبز با تانکر در منطقه از دستور کار خارج‌شده و عملیات لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در خیابان فردوسی نیز در حال انجام است و درمجموع برای سال ۱۴۰۱، دو پیمان برای لوله‌گذاری در فضای سبز در منطقه منعقدشده است.

قراچورلوی در ادامه دو پیمان لوله‌گذاری منطقه را موردبررسی قرارداد و اضافه کرد: در پیمان اول ۳ هزار متر طول لوله‌گذاری تحت‌فشار با سایز ۵۰، ۳۰۰ متر طول لوله با سایز ۶۳ و ۴۱۰ متر طول لوله ۱۱۰ اجراشده و در پیمان دوم تا ۵ هزار متر طول لوله ۵۰، ۵۰۰ متر طول لوله ۶۳ و ۵۰۰ متر طول لوله ۱۱۰ که برای آبیاری با آب خام است اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 107312

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107312/اتمام-لوله-گذاری-آبیاری-تحت-فشار-فضای-سبز-منطقه-۵-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir