کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عرضه خارج از شبکه نان ابطال پروانه نانوایی‌ متخلف را درپی دارد

قم نیوز , 19 آذر 1401 ساعت 10:57

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: انجام تخلف عرضه خارج از شبکه نان و اصرار به آن موجب ابطال پروانه واحد نانوایی و واگذاری آن به شخص دیگر می‌شود و این مصوبه در کارگروه آرد و نان استان به تصویب رسیده‌است.


به گزارش قم نیوز سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم بیان داشت: با توجه به این‌که دولت برای تامین نان مورد نیاز مردم با قیمت ارزان، یارانه اختصاص داده‌است، اگر در زمینه استفاده از آرد و نان تخلفی صورت گیرد چه از جانب نانوایی و چه کارخانه‌های تولید کننده آرد، بر اساس هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های نظارتی استان با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: همچنین در صورتی که مشاهده شود نانوایی تعطیلی خودسرانه داشته و یا این‌که بر اساس ساعت کاری تعریف شده فعالیت نمی‌کند، این موضوع به عنوان تخلف قلمداد شده و با متخلف بر اساس ضوابط برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر براساس گزارش‌های مردمی و یا اطلاع بازرسان در جریان نظارت‌های میدانی مشخص شود آرد اختصاص داده شده به نانوایی که برای مردم منطقه است، پخته نشده و به صورت عرضه خارج از شبکه به فروش می‌رسد و متخلف اصرار به این کار دارد، پروانه نانوایی باطل و به شخص دیگری واگذار می‌شود.

محمدی با اشاره به این که استفاده از آرد سهمیه مردم یک منطقه برای پختن نان مورد نیاز کبابی‌ها،‌ رستوران‌ها،‌ سوپرمارکتی‌ها و دیگر موارد،‌ تخلف است، گفت: سهمیه آرد تخصیصی به هر واحد نانوایی متعلق به مردم آن محل است و نانوا باید تمامی آرد در اختیار خود را برای تولید نان مورد نیاز مردم منطقه پخت نماید.

وی با بیان این که روند فعالیت‌ نانوایی‌های استان در بخش‌های مختلف قابل رصد است،‌ تاکید کرد: اکثر نانوایان فعال در استان قم با تمام توان و بدون استراحت و در هر زمان و هر شرایطی برای خدمت به مردم و تامین نان مورد نیازشان تلاش می‌کنند.

نانوایی‌های فعال در استان در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن گندم برای پخت نان مصرفی مردم نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان گندم را تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

۸۵۵ واحد نانوایی دارای پروانه کسب در این استان فعال است که آرد مورد نیازشان در قالب یارانه‌ای درجه یک و دو دریافت می‌کنند. از این تعداد نانوایی که در مناطق مختلف شهر قم و سایر نقاط استان مستقر هستند، ۲۸۲ واحد یارانه‌ای درجه یک و ۵۷۳ واحد یارانه‌ای درجه ۲ است؛ تفاوت این دو در نرخ آردی است که دریافت می‌کنند.

اکثر قریب به اتفاق مردم استان قم در شهر قم زندگی می‌کنند و به‌همین علت بیشترین تعداد نانوایی‌های استان در این شهر مستقر است، در همین رابطه ۱۳۲ واحد نانوایی در مناطق روستایی قم و ۷۲۳ واحد در سطح شهرهای استان فعال هستند.

بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 107345

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107345/عرضه-خارج-شبکه-نان-ابطال-پروانه-نانوایی-متخلف-درپی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir