کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور بانوان تاثیرگذار سراسر کشور در حرم حضرت معصومه (س)

قم نیوز , 30 دی 1401 ساعت 18:00

بانوان کشورهای مختلف جهان برای حضور در کنگره بین المللی بانوان تاثیرگذار به ایران سفر کرده اند، که در برنامه های این کنگره به زیارت حرم حضرت معصومه آمدند.


به گزارش قم نیوز صفاتی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در این سفر با اشاره به حضور بانوان تاثیرگذار ۷۰ نفر از مقامات از ۹۶ کشور جهان در این کنگره، عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با رییس جمهور و تجلیل از برخی بانوان کار آفرین و برگزاری نمایشگاه از بانوان در این دو روز برگزار می‌شود.

 
موسس موسسه عالی اجتهاد هم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و در جمع بانوان تاثیرگذار سراسر کشور گفت: حضرت معصومه نقش اساسی در پیشرفت جهان اسلام داشتند و از او بهره‌ها برده و می‌برند.
 
صفاتی افزود: اگر به تمدن آفرینی زنان در عصر پیامبر توجه شود، انتخاب اسلام، دفاع از عقیده، جهاد فی سبیل الله و گسترش کلمه توحید از ویژگی‌های زنان تمدن ساز بوده است.
 
وی گفت: این زنان در دامن اسلام پرورش پیدا کردند که نقش تاثیرگذاری داشتند. موسس موسسه عالی اجتهاد گفت: بعید نخواهد بود اگر بگوییم تمدن بشر در تمدن اسلام است و نقش زنان در انتشار حقایق در طول تاریخ اسلام درخشنده بوده است.
 
صفاتی افزود: در راس این قله شخصیت‌های بزرگی داشتیم مانند حضرت خدیجه همسر پیامبر که تمام اموال خودش را در راه ایجاد این تمدن سازی خرج کرد.
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از این زنان حضرت زهرا همسر امیر المومنین است که در تمدن سازی و فرهنگ نوین اسلام نقش قابل توجهی دارد.
 
وی به نقش حضرت معصومه هم اشاره کرد و گفت: در دورانی در فعالیت‌های اجتماعی، علمی و سیاسی حضوری معنا دار داشتند و در دورانی در زمان نبود پدرشان در مدینه عهده‌دار امور دینی و علمی مردم میشد و نکات علمی که توسط ایشان به مردم می‌رسید مورد تایید امام وقتش بود و موقعیت‌های علمی داشته و نقش بسزایی در تمدن داشته است.
 
این بانوان سپس از موزه استان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بازدید کردند. اختتامیه کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار جمعه بعد از ظهر در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 107899

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107899/حضور-بانوان-تاثیرگذار-سراسر-کشور-حرم-حضرت-معصومه-س

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir