کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشنواره ملی گرافیک رضوی به صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کرد

قم نیوز , 4 بهمن 1401 ساعت 14:51

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) روز سه‌شنبه با برگزاری نشست خبری مسئولان آن به صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کرد.


به گزارش قم نیوز قائم مقام بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این نشست خبری گفت: امسال بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را تجربه می‌کنیم که عمومی‌ترین جشنواره در کشور بعد از انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمد جواد قاسم‌پور افزود: برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار با برکتی است که به نام امام برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع)، رویدادهای مختلفی در سراسر کشور ترتیب یافته‌است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تجربه‌ای متفاوت در برگزاری جشنواره کار را برگزار کرده که اولین آن چرخشی بودن جشنواره در استان‌های مختلف بود.

وی افزود: در طرح تحولی امسال قرار است چهار سال یک جشنواره در استان مورد نظر پایداری داشته باشد و بناست جشنواره گرافیک در قم بماند.

قاسم‌پور گفت: امسال ۱۶ جشنواره را به میزبانی استان‌های مختلف برگزار می‌کنیم و دبیرخانه جشنواره‌ها طبق جدول برنامه‌ریزی با توالی کار خود را آغاز می‌کنند.

دبیرکل جشنواره گرافیک رضوی نیز در این نشست گفت: امسال شورای سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) شهر قم را برای بخش گرافیک جشنواره انتخاب کرد که نشان از طرفیت بالای تجسمی این استان دارد.

مسعود نجابتی افزود: تفاوت این دوره با قبل این است که در بخش گرافیک فقط به قالب پوستر بسنده نشد و سعی کرده‌ایم جشنواره را کاربردی ببینیم و خروجی جشنواره در فضای شهری استفاده شود و آثار صرفا در قالب نمایشگاهی و موزه‌ای عرضه نگردد.

وی بخش‌های مختلف جشنواره گرافیک رضوی را شامل پرچم و کتیبه، تصویرسازی، کارتون و طنز تصویری عنوان کرد.

وی یادآور شد: دربخش پوستر تفاوت با دوره‌های قبلی این است که برای اولین بار موضوع ارائه دادیم و حدیث مشخص کردیم تا شرکت کنندگان‌ در تایپو گرافی و تصویر، آثار ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری قم نیز در این نشست گفت: امسال این استان افتخار میزبانی جشنواره گرافیک رضوی را دارد و در کانون هنر شیعی قم، این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

سید مهدی حسینی افزود: در جشنواره سالجاری برای این که بهتر از ظرفیت آن استفاده کنیم برگزاری چهار کارگاه ملی در چهار منطقه کشور را پیش بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ کارگاه پوستر از سوم تا پنجم اسفند در قم با حضور هنرمندان سراسر کشور، کارگاه تصویرسازی ۱۰ تا ۱۲ اسفند در تهران به میزبانی هیات هنر تهران، کارگاه پرچم و کتیبه در مشهد به صورت ملی ۵ تا ۸ اسفند امسال و کارگاه کارتون و کاریکاتور با عنوان طنز ترسیمی در کرمانشاه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

حسینی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا ۱۲ اردبیهشت ماه سال آینده‌است و پس از آن داوری انجام‌ می‌شود.

وی ادامه داد: اول خرداد سال آینده همزمان با آغاز دهه کرامت رونمایی از آثار را خواهیم داشت و اختتامیه جشنواره گرافیک در قم برگزار می‌شود و در نهایت منتخبان تمام رشته‌ها در شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد تجلیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار می‌توانند به پرتال اصلی جشنواره با عنوان شمس توس به آدرس www.shamstoos.ir مراجعه کنند.
در این نشست خبری مسعود شجاعی طباطبایی دبیر بخش طنز ترسیمی، محمدرضا دوست محمدی دبیر بخش تصویرسازی و علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه توضیحاتی در مورد برگزاری جشنواره در بخش‌های مرتبط با خود را عنوان کردند.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 107951

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107951/جشنواره-ملی-گرافیک-رضوی-صورت-رسمی-کار-خود-قم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir