کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات قم به مرز ۳۰۰ میلیون دلار رسید

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 6 بهمن 1401 ساعت 20:08

مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به نسبت سال گذشته با بیش از ۲۴ درصد رشد همراه بوده و به مرز ۳۰۰ میلیون دلار رسیده‌است.


به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۲۰ هزار تُن کالا در قالب ۶ هزار و ۸۹۷ اظهارنامه به ارزش ۲۸۸ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۴۹ دلار از طریق گمرکات قم به کشور‌های هدف صادر شده که نشان دهنده رونق فعالیت‌های تجاری در استان است.

 مدیرکل گمرکات قم افزود: کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان، پاکستان، روسیه، ازبکستان، آذربایجان، گرجستان، سوریه، هند، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، عمان، لبنان، کنیا، یونان، رومانی، کویت، چین، اسپانیا و بلغارستان عمده کشور‌هایی هستند که محصولات تولید شده در قم به آن‌ها صادر شده‌است.

دریکوندی گفت: گمرکات قم در زمینه واردات کالا‌های مورد نیاز مردم و همچنین لوازم و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی نیز عملکرد مناسبی دارد و در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۵۸ هزار و ۵۴۲ تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۸۲۹ اظهارنامه و ارزش ۳۰۶ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۸۵ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌است.

 مدیرکل گمرکات قم با اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، ادامه داد: در میان کالا‌هایی که از گمرکات قم به بازار‌های جهانی صادر می‌شود، محصولات مختلفی از انواع مواد غذایی گرفته تا مواد و کالا‌های صنعتی دیده می‌شود و این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های قابل توجه واحد‌های صنعتی استان در تولید محصولات صادراتی است.

دریکوندی تاکید کرد: علاوه بر گمرک قم، گمرک منطق ویژه اقتصادی سلفچگان نیز با دراختیار داشتن امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز فعالیت‌های تجاری آمادگی دارد تا در زمینه صادرات و واردات انواع کالا‌ها همراهی لازم را با فعالان اقتصادی استان و دیگر مناطق کشور، داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشور‌های آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 107983

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/107983/صادرات-قم-مرز-۳۰۰-میلیون-دلار-رسید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir