کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایده‌های فرهنگی گروه‌های مردمی در حرم قم اجرا می‌شود

قم نیوز , 9 بهمن 1401 ساعت 13:19

معاون فرهنگی آستان مقدس قم با بیان اینکه آستان مقدس نسبت به مسائل انقلاب دغدغه‌مند است، گفت: گروه‌های مردمی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب مطرح کنند تا بعد از بررسی و در صورت امکان این طرح‌ها در حرم اجرایی شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نشست‌های مشترکی را با فعالان جهادی و تشکل های مردمی در حوزه های فرهنگی برگزار می کند.

در این راستا مجموعه ها و تشکل های مردمی در حوزه های عفاف و حجاب، خانواده، جمعیت، بانوان، دختران، فعالیت های نمایشگاهی و کارگاهی و فعالیت های تبلیغی و جهادی که به صورت خود جوش فعالیت می کنند به دعوت معاون فرهنگی حرم مطهر برای ارائه طرح ها و پیشنهادهای خود در این نشست ها شرکت می کنند.

تا کنون سه نشست در این زمینه برگزار شده که نشست اول با حضور فعالان حوزه عفاف و حجاب، خانواده و جمعیت، نشست دوم با حضور بانوان و دختران فعال جهادی و نشست سوم نیز با موضوع برگزار کنندگان کارگاه ها و نمایشگاه ها و فعالیت‌های تبلیغی و جهادی برگزار شده است.

سومین نشست صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با فعالان و تشکل های فرهنگی و مردمی در سالن حضرت خدیجه (س) کتابخانه حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این نشست ابراز کرد: ما بنا داریم در ایام نوروز نمایشگاهی را در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا کنیم و در این نمایشگاه از ظرفیت نهادهای مردمی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جوان مؤمن انقلابی سر در گم است و نمی داند باید برای جهاد تبیین چه کاری انجام دهد ابراز کرد: جا دارد که در حرم مطهر بانوی کرامت محلی برای ساماندهی جوانان مؤمن که پای کار انقلاب هستند در نظر گرفته شود تا از سردرگمی در آیند و بدانند که در جهاد تبیین باید چطور عمل کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: اعلام آمادگی می کنیم که فضایی را در حرم مطهر ایجاد کنیم تا برای جوانان در عرصه ورود به جهاد تبیین برنامه ریزی و راهکار ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید از امکانات و ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود، افزود: زمینه را برای حضور گروه های مردمی در حرم مطهر بانوی کرامت فراهم می کنیم تا در فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر مشارکت کنند و خادم این آستان مقدس باشند.

احمدی با تأکید بر اینکه نشر اندیشه و منویات مقام معظم رهبری را رسالت و وظیفه خود می دانیم، گفت: این باید جا بیفتد که حرم حضرت معصومه (س) یک مجموعه خنثی و بی طرف نیست و پای کار انقلاب و اهداف نظام اسلامی است.

همچنین در این نشست مدیران مجموعه های مردمی فعال در عرصه برپایی موکب، نمایشگاه، کارگاه ها و غرفه های فرهنگی تربیتی به بیان دیدگاه های خود برای همکاری با معاونت فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت و اجرای طرح های خود در این آستان مقدس پرداختند.

از مهمترین طرح های ارائه شده در این نشست می توان به اجرای غرفه کار با کودک و نوجوان در حرم مطهر بانوی کرامت با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و مردمی کانون های مساجد، اعزام مبلغ رایگان با همکاری حرم مطهر به منازل مردم در مناسبت های مذهبی و برپایی غرفه انقلاب و کارگاه جهاد تبیین برای جوانان مؤمن و انقلابی در حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد.

فعالان تشکل های مردمی صاحب ایده و طرح در زمینه امور فرهنگی که قادر به اجرای طرح های خود هستند می‌توانند طرح های خود را به معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت ارائه کنند و پس از بررسی با همکاری مشترک به اجرا گذاشته شود.

پایان پیام/ 106


کد مطلب: 108018

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108018/ایده-های-فرهنگی-گروه-های-مردمی-حرم-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir