کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از زبان هنر بهترین روش برای معرفی نهج‌البلاغه است

قم نیوز , 9 بهمن 1401 ساعت 13:47

حافظ کل قرآن کریم و برگزیده راه یافته به مرحله نهایی مسابقات نهج‌البلاغه سازمان اوقاف گفت: برای ترویج معارف نهج‌البلاغه میان مردم باید از زبانی ساده اما جذاب همانند هنرهای تسجمی استفاده کرد.


به گزارش قم نیوز فاطمه خالقی از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات نهج‌البلاغه سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد:  بنده 35 ساله و از شهر مقدس مشهد در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌ام؛ من از سال 1389 حفظ قرآن کریم را شروع کردم و در پایان سال 1390 موفق شدم حافظ کل قرآن کریم باشم.

وی ادامه داد: در این 11 سال سعی کردم در مسابقات مختلف قرآنی و معارفی شرکت کنم و تا به امروز مقام‌های مختلفی در سطح کشور، استان و دانشجویی به دست آورده‌ام.

برگزیده راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات نهج‌البلاغه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امسال اولین سالی است که در بخش نهج‌البلاغه مسابقات اوقاف شرکت کردم؛ باتوجه به اینکه در دنیای امروز این کتاب مهجور واقع شده و ما شیعیان به آن توجه کافی نداریم همین مسئله دغدغه‌ام شد تا امسال وارد فضای نهج‌البلاغه شوم.

خالقی در ادامه مطرح کرد: برای اینکه بتوانیم نهج‌البلاغه را بیشتر بین مردم ترویج کنیم باید بتوانیم معارف این کتاب ارزشمند را به زبان ساده‌تر و جذاب‌تر به مردم ارائه دهیم؛ برای مثال می‌شود با استفاده از ظرفیت هنرهای تجسمی این امکان را فراهم نمود همین باعث می‌شود نسل جدید ارتباط بهتری با این کتاب برقرار کنند.

وی در پایان گفت: در این مدتی که مشغول به مطالعه نهج‌البلاغه شده‌ام، این کتاب تاثیراث بسیار مثبتی بر زندگی و برخوردم با دیگران داشته است و امیدوارم بتوانم معارف عمیق این کتاب را به خوبی درک کنم.

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن ماه 1401 درحال برگزاری است.

پایان پیام/ 106


کد مطلب: 108019

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108019/استفاده-زبان-هنر-بهترین-روش-معرفی-نهج-البلاغه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir