کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانش‌آموزان دختر قمی برای بار چهارم مسموم شدند / پنهان‌کاری مسوولان قم ادامه دارد

قم نیوز , 10 بهمن 1401 ساعت 21:35

در چهارمین حادثه مسمومیت دانش آموزان قمی که به طور رسمی اعلام شده است، ۱۷ دانش آموز راهی بیمارستان شدند اما شنیده‌ها حاکی از این است که تعداد حوادث بیشتر از این بوده است و مسئولان قم درباره تعداد حوادث و عامل ایجاد آن‌ها پنهانکاری می‌کنند.


به گزارش قم نیوز بار دیگر امروز تعدادی از دانش‌آموزان دختر قم در یک حادثه با علت نامعلوم توسط گازی سمی مسموم شدند.

این حادثه که به طور رسمی چهارمین فقره اعلام شده از سلسله مسمومیت های مشکوک دانش آموزان در قم به شمار می رود در همان دبیرستانی رخ داده ۲ روز قبل شاهد تکرار حادثه مشابه بود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم وضعیت ۱۸ مسموم دبیرستان دخترانه فاطمیه قم شامل دانش آموزان و کادر آموزشی دبیرستان دخترانه فاطمیه قم مناسب است.

عصر امروز با تماس مسوولان دبیرستان دخترانه فاطمیه صفاشهر با اورژانس ۱۱۵ قم، ۱۷ دانش آموز و یکی از معلمان با علایم تهوع استفراغ و سرگیجه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک کد آمبولانس به مرکز درمانی خیرین سلامت منتقل شدند و برخی هم به صورت سرپایی به این مرکز مراجعه کردند.
 
دکتر حکیم الهی رئیس مرکز خیرین سلامت نیز گفته در حال حاضر این دانش آموزان و کادر آموزشی در این مراکز درمانی تحت مراقبت درمانی قرار دارند و وضعیت عمومی آنها پایدار و مناسب است
 
بازی نوجوان، مصرف ماده مخدر یا عوامل ناشناس، کدام یک؟
آذر ماه امسال بود که خبر رسمی نخستین حادثه مسمومیت با گاز سمی ناشناس در یکی از مدارس دخترانه قم منتشر شد و فیلم حضور کادر پزشکی در مقابل مدرسه در فضای مجازی پخش شد.

در نخستین حادثه ای که خبر آن به طور رسمی و به سبب پخش فیلم منتشر شد مسئولان آموزش و پرورش پاسخ درستی به علت این حال سن دادند و ارائه پاسخ را به تجزیه و تحلیل آزمایش گاز منتشر شده در آزمایشگاه های تهران موکول کردند.

پاسخی که تاکنون به افکار عمومی داده نشده است و همچنان جای این سوال باقی است که علت اصلی پشت این حوادث مسمومیت با گاز سمی چیست؟

​​​​​از جمله کسانی که به دنبال پاسخ به این سوالند والدین دانش آموزان مسموم شده با گاز سمی هستند که پاسخ های متفاوتی را دریافت کرده‌اند.

مصرف ماده مخدر گل، شیطنت دانش آموزان و آتش زدن بسته دودزای تهوع آور توسط ایشان و فوران گاز فاضلاب از جمله موارد مطرح شده از جمله موارد مطرح شده با والدین دانش آموزان بود اما با تکرار چند باره این مسمومیت فرضیه دیگری کم کم قوت می گیرد.

فرضیه جدید مطرح شده این است که این مسمومیت ها هدفمند بوده و توسط عوامل ناشناس اتفاق می افتد.

حضور یکی از اعضای شورای تامین استان قم در عیادت دانش آموزان مسموم شده دبیرستان فاطمیه و جلسات برگزار شده در سطح استان این فرضیه جدید را تقویت می کند و از سوی دیگر تکرار این حوادث، فرض های دیگر از جمله مصرف ماده مخدر گل یا شیطنت دانش آموزان را کمرنگ کرده است.

سکوت کمیسیون رسانه شورای تامین و سردرگمی در اطلاع رسانی
رسانه‌ها و افکار عمومی به ویژه والدین دانش آموزان، منتظر اعلام علت اصلی این حوادث هستند و و سکوت مسئولان غم در این باره تنها سبب دامن زدن به شایعات و نگرانی مردم شده است.

بر اساس دستورالعمل صادره از شورای امنیت کشور در مورد این گونه حوادث اطلاع رسانی درباره آنها بر عهده کمیسیون ای زیر مجموعه شورای تامین استان است این کمیسیون موظف است اطلاعات این گونه حوادث را بعد از بررسی به طور رسمی منتشر کند اما تاکنون جز چند مصاحبه از سوی مدیرکل آموزش و پرورش قم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبری در این باره منتشر نشده است.
​​​
انتهای پیام / ۱۰۵


کد مطلب: 108047

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108047/دانش-آموزان-دختر-قمی-بار-چهارم-مسموم-شدند-پنهان-کاری-مسوولان-قم-ادامه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir