کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسمومیت دانش‌آموزان قمی| تجهیزات آتش‌نشانی گاز آلوده‌ای را شناسایی نکردند

خبرگزاری فارس , 7 اسفند 1401 ساعت 17:43

آتش‌نشانان قمی مجهز به دستگاهی پیشرفته برای شناسایی 360 نوع گاز شدند که این دستگاه هم در محیط مدارس قم گاز آلوده‌ای را تشخیص نداد.


به گزارش قم نیوز از هفته‌های گذشته حوادثی مبهم در برخی از مدارس قم رخداده که موجب انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان شده است، هر چند حضور دانش‌آموزان در بیمارستان طولانی مدت نبوده و مشکل حادی را برای آنان به دنبال نداشته است اما اعزام آنان به بیمارستان و حواشی مطرح شده موجب نگرانی شدید در میان خانواده‌ها شده است.
موضوع حوادث مدارس قم به مجلس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و همچنین دادگستری کل کشور رسیده است و مسئولان ملی با تشکیل تیم‌های تخصصی درحال پیگیری موضوع هستند.
برخی از افراد احتمال داده بودند که علل این حوادث انتشار گازهای آلوده، سمی و «co» در فضاهای کلاس‌های برخی از مدارس باشد اما نیروهای امدادی که به‌عنوان نخستین افراد کارشناس در محل حضور می‌یافته چنین ادعای را نپذیرفته‌اند.
با این حال، نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم دستگاهی پیشرفته که توانایی شناسایی بیش از 360 نوع گاز را دارد، تهیه کرده و در مدارس حضور یافتند اما هیچ گاز آلوده‌ای را شناسایی نکردند.
انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 108374

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108374/مسمومیت-دانش-آموزان-قمی-تجهیزات-آتش-نشانی-گاز-آلوده-ای-شناسایی-نکردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir