کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برپایی 50 موکب به همت اتباع و مهاجران به مناسبت نیمه شعبان در قم

خبرگزاری فارس , 7 اسفند 1401 ساعت 21:42

مدیر کل امور اتباع ومهاجران خارجی استانداری قم با اشاره به حضور همیشگی هیئات و مواکب اتباع و مهاجرین درمناسبت های مذهبی گفت: امسال نیز بیش از 50 موکب در خدمت رسانی به زائرین و مشتاقان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در استان قم فعالیت خواهند کرد.


به گزارش قم نیوز علی اکبر زارعی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  از پیشگامی و حضور مستمر اتباع و مهاجرین در گرامیداشت و پاسداشت مناسبت های مذهبی خصوصا ایام اربعین حسینی و نیمه شعبان خبر داد. 

رئیس کارگروه اجرایی برنامه های فرهنگی اتباع استان قم با اشاره به تدوین برنامه های سالیانه در حوزه فرهنگی هنری اتباع گفت : مشارکت و حضور اتباع غیرایرانی استان در برنامه های ملی مذهبی  غیر قابل انکار است. 

زارعی ابراز امیدواری کرد با فعال نمودن کارگروه  اجرایی برنامه های فرهنگی اتباع شاهد ارتقاء سطح فعالیت و مشارکت موسسات فرهنگی و هیئات مذهبی در کاهش آسیب اجتماعی حوزه اتباع باشیم.

 مدیر کل امور اتباع با اشاره به ابلاغ تصویب نامه هیئت محترم وزیران در خصوص حمایت از نخبگان غیر ایرانی خاطر نشان کرد : بهره گیری از ظرفیت های نخبگان ، فرهیختگان و پ‍ژوهشگران غیر ایرانی  در توسعه فعالیت های علمی و اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد . 

لازم به ذکر است در استان قم بیش از 200 هیئت و موکب مذهبی از ملیت های مختلف از جمله افغانستان، عراق، پاکستان و ... در حال فعالیت و مشارکت در برنامه های ملی مذهبی هستند.

پایان پیام/ 137


کد مطلب: 108382

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108382/برپایی-50-موکب-همت-اتباع-مهاجران-مناسبت-نیمه-شعبان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir