کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش‌های حوزه رسانه امسال در کشور ۲.۵ برابر شد

خبرگزاری ايرنا , 8 اسفند 1401 ساعت 13:27

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش های حوزه رسانه در استان‌های کشور در سالجاری نسبت به پارسال ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده‌است.


به گزارش قم نیوز محمد آقاسی افزود:‌ در ۶ ماه اول امسال آموزش در حوزه رسانه شامل سه استان بود که در ۶ ماه دوم هفت استان دیگر به آن اضافه شد.

وی اظهار داشت:‌ در میان دوره‌های مذکور در استان اصفهان یک دوره پیشرفته خبرنگاری نیز ترتیب یافت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم در کل استان‌ها حداقل یک مرتبه آموزش مقدماتی و یک مرتبه آموزش پیشرفته خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را داشته باشیم که آموزش پیشرفته بستگی به شرایط هر استان و تقاضا دارد.

آقاسی افزود: در حوزه کاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها ، کارگاه‌های متعددی نیز برگزار کردیم و در این بین می‌توان به نهضت تربیت معلم سواد رسانه‌ای در دانشگاه فرهنگیان با حضور ۲۰۰ نفر اشاره کرد که افراد حاضر دراین دوره ، اقدام به آموزش در مدارس خواهند کرد.

وی تاکید کرد که جوانان باید بیشتر به حوزه رسانه ورود پیدا کنند و اگر این اتفاق بیفتد اقدام بسیار خوبی برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که در حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند ، در دوره آموزشی ترتیب یافته از سوی این دفتر شرکت کنند، اظهار داشت: از افرادی که در حوزه رسانه نیز آموزش می‌دهند، دعوت می‌کنیم تا با افزایش هم‌افزایی زمینه‌ساز آموزش بیش از پیش در این حوزه باشند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از انضباط مقرراتی در حوزه آموزش دفاع می‌کنیم و انحصاری برای آموزش خبرنگاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه آموزش امور رسانه‌ای را به عهده این وزارتخانه گذاشته است.

وی ادامه داد: این انضباط را کارآمدتر خواهیم کرد و از ظرفیت‌های استانی استفاده می‌کنیم. اکنون نزدیک به ۳۰ موسسه در کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته‌اند تا بتوانند کار آموزشی در حوزه رسانه را انجام دهند.

وی در ادامه سخنانش خبرگزاری جمهوری اسلامی را ظرفیت مهمی در حوزه رسانه با سابقه طولانی ذکر کرد و افزود: ایرنا باید با موضوع جوانان در کل کشور پیوند بخورد تا شاهد تحولات خوبی دراین رسانه باشیم.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 108388

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108388/آموزش-های-حوزه-رسانه-امسال-کشور-۲-۵-برابر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir