کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنتورهای هوشمند برق، منابع آب را در تابستان مدیریت می کنند

خبرگزاری ايرنا , 9 اسفند 1401 ساعت 10:47

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر، مدیریت منابع آب با استفاده از کنتورهای هوشمند برق را از جمله اهداف هوشمندسازی برشمرد و افزود: در حوزه کشاورزی نخستین هدف ما در کنار مدیریت انرژی در پیک بار تابستان، مدیریت منابع آب توسط کنتورهای هوشمند است.


به گزارش قم نیوز حامد احمدی عصر دیروز در جلسه‌ای با حضور مسوولان شرکت توزیع نیروی برق، افزود: هوشمندسازی لزوما به‌منظور قطع برق مشترک در زمان کمبود نیست، بلکه برنامه ما برای هوشمندسازی شبکه بسیار کلان‌تر و فراتر از این موضوع است.

 
وی به برنامه‌های توانیر در کنترل‌پذیری بخش‌های اداری، صنعتی، خانگی و تجاری پرداخت و اضافه کرد: انتظار داریم شرکت توزیع استان قم یکی از شرکت‌های شاخص در حوزه کنترل‌پذیری باشد.
 
وی با اشاره به کلان‌شهر بودن قم، گفت: این ظرفیت، تمرکز در برنامه‌های مدیریتی را افزایش می‌دهد و کمک شایانی به عملیاتی کردن برنامه می‌کند.
 
احمدی نزدیکی به تهران را دیگر ظرفیت استان قم برشمرد و افزود: بر همین اساس، این امکان برای شرکت توانیر وجود دارد پایلوت برخی از برنامه‌های جدید خود را در شرکت توزیع استان قم قرار دهد.
 
وی، وجود ۴۰۰ هزار مشترک در بافت فرسوده استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این موضوع به نگرش و فکر جدید نیاز دارد، زیرا مدیریت بافت فرسوده بسیار سخت است و برای رفع این مشکل باید تلاش دوچندان صورت گیرد.
 
۷۰ نقطه دیگر به نقاط قابل‌کنترل از راه دور در قم اضافه می‌شود
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این شرکت در بحث مدیریت مصرف، گفت: با هم‌افزایی همه همکاران و با رعایت برنامه‌های ابلاغی توانیر و توجه به سیاست‌های استان توانستیم با غلبه بر مشکلات از تابستان گرم قم عبور کرده و در این حوزه مدیریت مصرف رتبه خوبی کسب کنیم.
 
یوسف صادقی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق قم در خصوص کنترل‌پذیری ادارات، افزود: در همین راستا جلساتی با معاونت توسعه منابع استانداری برگزار کردیم تا بتوانیم در این زمینه گام‌های بلندی برداریم.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دیسپاچینگ، ادامه داد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته ۷۰ نقطه دیگر به نقاط قابل‌کنترل از راه دور ما اضافه خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر در این زمینه به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم.

انتهای پیام / 106 


کد مطلب: 108397

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108397/کنتورهای-هوشمند-برق-منابع-آب-تابستان-مدیریت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir