کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث ۲۰ مدرسه در مناطق محروم کشور توسط موسسه دستان مهربان

قم نیوز , 9 اسفند 1401 ساعت 13:54

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان گفت: در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان که منطقه محروم به شمار می‌رود ۲۰ مدرسه تعهد ساخت داریم که ساخت ۷ مدرسه اتمام و یا در حال تکمیل است.


به گزارش قم نیوز جابر نقوی معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان گفت: بنیاد دستان مهربان از سال ۱۳۸۶ با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کمک به کودکان نیازمند تأسیس شده و تاکنون ۲۰ شعبه فعال در کشور داشته که ۳۲۰۰ خانواده و ۱۵ هزار نفر تحت پوشش دارد.

نقوی عنوان کرد: بنیاد دستان مهربان در عرصه‌های اجتماعی در میدان حضور دارد و در پویش‌هایی همانند کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و همچنین مناطق محروم حضور پیدا می‌کند و از خانواده‌های نیازمند حمایت‌های معیشتی دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان تصریح کرد: در قم ۱۳۳ خانواده و ۲۳۲ کودک نیازمند تخت پوشش هستند و کارگاه‌های توانمندسازی با همانند تولید تابلو فرش ایجاد شده که مواد اولیه در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در بحث فروش نیز به آنان کمک می‌شود.

نقوی گفت: تعداد ۶۰۰ نفر از همکاران در بنیاد دستان مهربان داوطلب و افتخاری هستند و برخی افراد دیگر نیز که تعداد آنان ۴۰۰ نفر است به صورت رسمی با این بنیاد همکاری دارند و تلاش می‌شود از ظرفیت نیروهای افتخاری برای همکاری بیشتر شود.

او ادامه داد: بنیاد دستان مهربان در مباحث آموزشی تلاش کرده تا در عرصه مدرسه سازی ورود کند تا بستر آموزش برای کودکان و نوجوانان را فراهم کند.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه مدرسه سازی عنوان  کرد: در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان که منطقه محروم به شمار می‌رود تاکنون ۲۰ مدرسه تعهد ساخت داریم که تعداد ۷ مدرسه اتمام و یا در حال ساخت است.

او ادامه داد: در استان‌هایی که شعبه داریم همانند تبریز، مراغه، کرمانشاه، سرپل ذهاب، پینه بهاران، شیراز، اصفهان نیز مدارسی ساخته شده است.

نقوی تصریح کرد: بزرگترین پروژه اوتیسم کشور نیز در اصفهان احداث شده و در اختیار کودکان اوتیسم قرار گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان بیان کرد: در بخش مدرسه یاری نیز در ایرانشهر دو مدرسه دخترانه و پسرانه را تحت پوشش قرار دادیم که شبانه روزی هستند و ۳۶۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و تلاش می‌شود تا این دانش‌آموزان در دانشگاه‌های خوب کشور پذیرفته شوند و بعد از اتمام تحصیل به منطقه خود بازگردند و به مردم خدمت کنند.

نقوی ادامه داد: ۴ مرکز نگهداری و آموزشی نیز در برخی از شهرها احداث شده تا زنان سرپرست خانوار بتوانند با قرار دادن فرزندان خود در این مراکز به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

معاون مشارکت‌های مردمی دستان مهربان عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای خانواده‌های کم برخوردار مسائل درمانی است که در ۵ استان تهران، قم، البرز، ساری، تبریز و زاهدان مراکز توانمندسازی درمانی ایجاد شده است که کلیه خدمات در این مراکز برای افراد تحت پوشش رایگان صورت می‌گیرد که خیران در این زمینه حمایت‌های لازم را دارند.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 108402

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108402/احداث-۲۰-مدرسه-مناطق-محروم-کشور-توسط-موسسه-دستان-مهربان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir