کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجوز ساخت در بافت فرسوده قم تا چهار طبقه افزایش یافت

قم نیوز , 9 اسفند 1401 ساعت 15:04

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از اعطای دو طبقه تراکم تشویقی برای بهسازی منازل مسکونی در بافت های فرسوده قم خبر داد و گفت: مجوز ساخت در بافت فرسوده قم پیش از این تا سه طبقه بود که تا چهار طبقه افزایش یافت.


به گزارش قم نیوز روح الله امرالهی به طرح های تشویقی مدیریت شهری جهت نوسازی و بهسازی املاک واقع در محدوده بافت فرسوده شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: حسب مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان قم، تعداد طبقات تشویقی برای پلاک های واقع در محدوده بافت فرسوده شهر قم از یک طبقه به دو طبقه تشویقی، علاوه بر طبقات مصوب طرح تفصیلی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند تا چهار طبقه روی پیلوت در محلات بافت فرسوده شهر قم اقدام به احداث بنا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تخفیفات عوارض مصوبه های شورای اسلامی شهر قم از شهروندان تقاضا داریم از ظرفیت تسهیلات اعطایی دولت، تخفیفات عوارض پروانه ساختمانی و طبقات تشویقی کمیسیون ماده ۵ استان در جهت نوسازی ساختمان های واقع در محدوده طرح در وقت مقتضی استفاده کنند.

امراللهی افزود: با توجه به افزایش تعرفه عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود شهروندان نسبت به تهیه پروانه ساختمانی در محل های مورد نظر تا پایان سال جاری اقدام کنند.

بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مساحت ۱۳ هزار هکتاری شهر قم در بافت فرسوده قرار دارد که جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر از مردم شهر را در خود جای داده است. همچنین در شهر قم حدود ۲ هزار و ۱۶ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که شامل ۱۵ محله می‌شود.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 108405

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108405/مجوز-ساخت-بافت-فرسوده-قم-چهار-طبقه-افزایش-یافت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir