کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مربی پرورشی محور اصلی و حلقه وصل فعالیت‌های تربیتی در مدرسه است

خبرگزاری تسنیم , 9 اسفند 1401 ساعت 16:59

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: توانمند سازی مربیان پرورشی و مشاوران از برنامه های اصلی این معاونت بوده و تاکنون بیش از ۸۰ دوره تخصصی برای آنان برگزار شده است.


به گزارش قم نیوز برای تحقق آسایش و آرامشی به دور از عوامل آسیب‌زا در زندگی نیازمند حضور نهادهایی با رویکردی تربیتی خواهیم بود، چرا که لازمه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی در پرداختن به نقش امور تربیتی میسر خواهد شد.
شکوفایی فطرت پاک انسانی و رشد همه جانبه استعدادهای طبیعی و در یک کلمه رسیدن به وضعیت مطلوب زندگی در همه‌ ابعاد وجود مربیانی را می‌طلبد که دستی در امور تربیتی داشته باشند تا نهادهای لازم زندگی از همان سال‌‌های اولیه آموزش با حضور در آموزشگاه‌ها در فرد نهادینه سود تا در سال‌های آینده و با بروز مسائل مختلف، شاه کلید و راهگشای فرد در زندگی قرار گیرد.
همزمان با سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی به گفت‌وگو با معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم پرداختیم تا نسبت به فعالیت های این حوزه اطلاعاتی را کسب کنیم.
حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اهمیت نقش امور تربیتی در رسیدن به جامعه طیبه، اظهار داشت: هشتم اسفندماه برای مربیان پرورشی روزی خاطره انگیز و سرشار از یادگاری‌های گرانبها از شهیدان رجایی و باهنر و بهار پربار قدرشناسی در درون دستگاه تعلیم و تربیت است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: برای تقویت امور تربیتی محور اصلی ما مربی پرورشی در مدرسه است، کسی که به عنوان حلقه وصل فعالیت‌های تربیتی در مدرسه و ارتباط با خانواده‌ها بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.
وی در ادامه عنوان کرد: در سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی تصمیم گرفتیم که تمامی ارکان تربیت در مدرسه و تمامی عوامل اعم از مربیان و معاونین پرورشی، ‌مشاورین و عوامل مختلف دیگر همچنین از فعالان حوزه امورتربیتی، مبلغین طرح امین، نیروهای جهادی و گروه‌هایی که نقشی در تربیت دارند نیز طی مراسمی که به منظور گرامیداشت این روز است با حضور بیش از یک هزار و 400 نفر از مجریان و متولیان این حوزه برگزار شد.
به گفته این مقام مسئول با توجه به تقویت مربیان و معاونین پرورشی در حوزه توانمندسازی می‌توان گفت: توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران از برنامه‌های اصلی این معاونت بوده و تاکنون بیش از 80 دوره تخصصی برای آنان برگزار شده است.
وی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی را نسبت به سال‌های گذشته با 70 درصد پیشرفت مطرح کرد و گفت: نسبت به افزایش و بهبود کیفیت برگزاری اردوهای دانش‌آموزی امسال تمرکز بیشتری با توجه به دوران پسا کرونا روی این موضوع داشتیم.
موفقیت نظام تعلیم و تربیت وابسته به نقش معلم و مربی است 
امینیان با اشاره به سخنان و تأکیدات معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گردهمایی بزرگ خانواده امور تربیتی در سالروز گرامیداست این روز یادآور شد: "موفقیت نظام تعلیم و تربیت وابسته به نقش معلم و مربی است و از این رو تمام تلاش هایمان را برای تقویت کیفی و کمی مربیان مدارس معطوف می کنیم".
وی با بیان سخن مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در زمینه تاسیس نهاد امور تربیتی که در سال 1358 زمانی که تفکرات انحرافی در حال رشد و ترویج بودند دانست تا جایی که این نهاد توانست با گسترش تعلیم و تربیت اسلامی و فعالیت پرورشی در مدارس، در برابر آن قد علم کند.
در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، فرماندهانی از یگان های نیروهای مسلح، معاونان اداره کل و کارشناس مسئولان حوزه معاونت پرورشی، روسای ادارات نواحی و مناطق و شهرستان های قم، مربیان، مشاوران، مدیران کانون های فرهنگی هنری و دارالقرآن ها و غیره حضور داشتند.
در این مراسم حسن شالبافان از مداحان اهل بیت(ع) در مدح اعیاد شعبانیه مولودی‌خوانی کرد و پس از آن با حضور فرزند شهید معارف‌وند، باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش، سردار مهدی کبیری‌پور، جانشین فرماندهی سپاه قم و دیگر مسئولان، به 30 تن از شرکت کنندگان، به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی حرم سیدالشهدا(ع) اهدا شد.
این مراسم با جمع‌خوانی قرآنی تعدادی از نوجوانان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر و گروه سرود دختران نوتکلیف همراه بود، در پایان، محوطه مراسم به افتخار سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی، نورافشانی شد، همچنین برپایی غرفه عکس یادگاری و نمایشگاه کتاب نیز از برنامه‌های حاشیه مراسم بود.
انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 108408

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108408/مربی-پرورشی-محور-اصلی-حلقه-وصل-فعالیت-های-تربیتی-مدرسه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir