کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله علوی گرگانی(ره) در قم برگزار شد

قم نیوز , 12 اسفند 1401 ساعت 13:11

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی(ه) در مسجد اعظم قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز مراسم اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی(ره) پنج شنبه شب با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید، طلاب، شاگردان و مردم ولایت‌مدار قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه در این مراسم در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله علوی گرگانی(ره)، گفت: ایشان بیان رسا و شیوایی در تدریس سطوح داشتند و خودشان نیز اساتید خوبی را تلمذ کرده بودند.
 
وی افزود: حضرت آیت الله علوی گرگانی باوجود کرسی تدریس، اما در زمان تبلیغ به مراکز تبلیغی هجرت می کردند و با نشر علم زکات آن را پرداخت کرد.
 
نظری منفرد ادامه داد: اخلاق و تواضع این مرجع نیز زبانزد بود و بیت ایشان به روی محبان اهل بیت علیهم السلام همیشه باز بود.
 
وی در ادامه افزود: قرآن می‌فرماید لذت دنیا اندک است و پرونده امروز بسته شد و فرداها نیز سپری می‌گردد و روزی چشم باز می‌کنیم که در قبر هستیم.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمر سرمایه انسان است، ابراز کرد: چقدر از عمر این دنیا باقی است را نمی دانیم اما علم و قرآن هر دو بیان دارند که این عمر روزگار بالاخره به پایان می‌آید لذا باید در این دنیا به گونه ای خرید و استفاده کرد که پشیمانی به دنبال خود نیاورد.
 
وی با اشاره به آیاتی از سوره مومنون اظهار کرد: انسان ها وقتی به مرز آخرت می رسند چشم هایشان باز و پرده ها کنار می رود آنگاه از خداوند در خواست بازگشت می کنند اما پاسخ اتمام تاریخ مصرف استفاده از دنیا را خواهند شنید از این رو باید برای این عمر برنامه ریزی کرد و از این چندماه رجب، شعبان و رمضان نهایت بهره در راه رضای الهی را برد.
 
نظری منفرد با تاکید بر اینکه صفت بخل ناپسند است، خاطرنشان کرد: اگرچه صفت بخل از صفات ناپسند می باشد اما بخل نسبت به عمر پسندیده است چرا که باید از این عمر استفاده کرد و توشه راه آخرت را به دست آورد.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان قدر این دوران را بدانند، یادآور شد: اگر انسان از عمر به درستی استفاده نکرده باشد در آخر خط پشیمان می‌شود، جوانان قدر این دوران بانشاط را بدانید و در راه خدا به کار ببندید.
 
پایان پیام / 106


کد مطلب: 108433

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108433/اولین-سالگرد-ارتحال-آیت-الله-علوی-گرگانی-ره-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir