کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبلیغ چهره‌ به‌ چهره خادمان در حرم حضرت معصومه (س)

قم نیوز , 13 اسفند 1401 ساعت 12:44

مسئول واحد امور خانواده حرم بانوی کرامت از تبلیغ چهره‌ به‌ چهره ۱۳۰ خادم در قالب طرح هادیان کریمه خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدی حسین زاده مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی اظهار کرد: در راستای امر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین و با الهام از روایت «طبیب دوار بطبه» که امام علی (ع) با تشبیه پیامبر اسلام (ص) به طبیب و پزشکی که با طب خود سخت به دنبال نیازمندان به طبابت روحی می گردد، رسالت آن حضرت را در معالجه روح و جان انسان ها بیان می کند ، از یک سال گذشته در اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت طرح هادیان کریمه اجرا شد که بازخورد‌های خوبی هم داشته است.

او با بیان اینکه این طرح با هدف جهاد تبیین، نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، تحکیم بنیان خانواده و تقویت ارتباط مستقیم و چهره به چهره با عموم مردم اجرا شده است، گفت: از سال گذشته فراخوانی زده شد و متخصصان از مراکز تبلیغی دعوت به خدمت افتخاری در حرم مطهر شدند و الان در بخش برادران بیش از ۷۰ نفر از نخبگان تبلیغی مشغول به خدمت هستند.

حسین زاده با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی برای ارتباط بهتر با زائران برای این گروه برگزار شده و یا در حال برنامه ریزی و اجرا است، گفت: از جمله موضوعات این طرح نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی و مباحث مربوط به خانواده و جمعیت است.

او با بیان اینکه طلبه‌های زیادی متقاضی شرکت در این طرح هستند، افزود: این طرح با فعالیت‌های خدمتی و تبلیغی دیگر متفاوت است، زیرا در این طرح طلاب خودشان به سمت زائران می‌روند و ارتباط مؤثر بر قرار می‌کنند و آثار خوبی از جمله استقبال زائران و خانواده‌ها را در این طرح شاهد هستیم.

مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت، احیای امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر برکات این طرح دانست و افزود: در این طرح طلاب در حوزه مسائل عمومی زائران به مشاوره و پاسخگویی می‌پردازند و در امور تخصصی نیز زائران را به متخصصان هر حوزه ارجاع می‌دهند.

او با بیان اینکه این طرح یک گام عملی برای ارتباط با جوانان و نوجوانان است گفت: تا کنون بیش از ۲ هراز و ۲۴۱ نفر شیفت و بیش از ۸ هزار نفر ساعت فعالیت تبلیغی چهره به چهره در این طرح صورت گرفته است.

همچنین مریم شهبازی مسئول امور فرهنگی خواهران با بیان اینکه طرح هادیان کریمه در بخش خواهران در نوروز ۹۷ آغاز به کار کرده است، افزود: فعالیت خواهران متخصص با محوریت تبلیغ چهره به چهره در ورودی‌های حرم مطهر و داخل شبستان‌ها و رواق‌ها دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ مبلغ خواهر در طرح هادیان کریمه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: موضوعاتی که در این طرح در بخش بانوان دنبال می‌شود موضوعات اختصاصی بانوان، عفاف و حجاب، جمعیت افزایی، آشنایی زائران با مقوله مهدویت و راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 108444

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108444/تبلیغ-چهره-به-چهره-خادمان-حرم-حضرت-معصومه-س

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir