کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی موجب ارتقاء بهره وری می شود

پایگاه نظام مهندسی ساختمان استان قم , 3 آبان 1390 ساعت 15:51

قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: بهره گیری از منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی موجب ارتقاء بهره وری می شود.


به گزارش قم نیوز، مهندس امین مقومی اظهار داشت: در جهان رقابتی امروز تنها سازمان ها و حرفه هایی می توانند به خوبی رشد کنند که به بهترین وجه از منابع خود استفاده و بیشترین بهره وری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از منابع مهم سازمان ها و حرفه هایی چون مهندسی، نیروی انسانی آنها است افزود: امروزه مدیریت عملکرد به عنوان یکی از راهبردهای پیشرفت و توسعه و به روز آوری منابع انسانی و در نتیجه بهبود بهره وری نیروی کار به شمار می ورد.

مقومی خاطر نشان کرد: در مدیریت عملکرد، بهره گیری از منشورهای اخلاقی مناسب نقش تعیین کننده ای در ارتقاء بهره وری سازمان ها و حرفه ها و از جمله حرفه مهندسی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی در سازمانها و حرفه ها همواره تاثیر عمیقی بر حوزه های متعدد مدیریت دارد افزود: رعایت اصول اخلاقی در مدیریت کیفیت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تحول، مدیریت بازاریابی و مسئولیت پذیری سازمانی و حرفه ای نقش موثری دارد و ارتقا مدیریت عملکرد در این حوزه ها تاثیر مستقیمی بر افزایش بهره وری دارد.

وی در ادامه به رعایت برخی از اصول اخلاقی اشاره کرد و ابراز داشت: مهندسان و سایر نیروهای فعال در حرفه مهندسی باید در تعاملات حرفه ای خود با راستی و صداقت برخورد کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر اینکه مهندسان باید تنها در حیطه دانش و توانایی های خود قبول مسئولیت کنند افزود: افزایش مسئولیت پذیری مهندسان و سایر نیروهای فعال در حرفه مهندسی، ترویج خود کنترلی و کاهش هزینه های کنترل مستقیم نیروی انسانی، کاهش تنازع های رفتاری و تعامل بهتر مدیران و منهدسان با یکدیگر، افزایش ایمنی و کاهش ضایعات کاری برخی از نتایج و آثار مثبت بهره گیری از منشورهای اخلاقی در حرفه مهندسی است که موجب ارتقاء بهره وری می شود.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 1085

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1085/منشورهای-اخلاقی-حرفه-مهندسی-موجب-ارتقاء-بهره-وری-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir