کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: مسئولان وعده‌های داده شده در حوزه مسکن را هرچه زودتر عملی کنند

خبرگزاری فارس , 28 ارديبهشت 1402 ساعت 18:34

مرجع تقلید شیعیان گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها را از دغدغه‌های مهم مردم دانست و تاکید کرد: متولیان امور مسکن هر چه سریع‌تر فکر و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن را داشته باشند و وعده‌های داده شده را هر چه زودتر عملی کنند.


به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که در دفتر این عالم دینی انجام شد، با تقدیر و برجسته خواندن اقدامات این بنیاد در محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های عام‌المنفعه و رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام و محرومان افزود: شما در طول سنوات انقلاب اسلامی در هر سمت و مسئولیتی که قرار گرفتید به فضل الهی به نحو احسن موفق بوده‌اید.
وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم موضوع مسئولیت را مکرر بیان نموده و هر مسئولی باید به نحوه تعهد و مسئولیت خود توجه داشته باشد، باید توجه داشت که در اسلام وظیفه و تعهد مسئولان امر بسیار مهم و وسیع است، و جایگاه شغلی هر کسی مسئولیت آفرین است و هر مسئولی باید موازین اسلام را در این امر رعایت کنند. چنانچه امیر المومنین (ع) فرمودند: شما حتی در مقابل زمین ها و حتی حیوانات نیز مسئول هستید. 
مرجع تقلید شیعیان در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اسلام عنایت خاصی به خدمت رسانی به مردم و اجتماع دارد، چرا که موقعیت شغلی و مسئولیت؛ وسیله کسب و منبع درآمد نیست بلکه این شغل مسئولان به صورت امانتی بر عهد آنان است.
آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید در مدیریت کارها اهم  و مهم‌ها لحاظ شود چنانچه بعضی از مناطق کشور گرفتار مشکل کم آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و موثری صورت گیرد، چگونه می‌شود که همدان در سینه کوه‌های الوند از مشکل کم آبی رنج ببرد. باید دقت کرد برای رفع مشکلات باید عوامل و ریشه‌های آن را پیدا نمود. فقر و گرانی، پایین بودن ارزش پول ملی، این‌ها مشکلاتی هستند که باید هر چه سریع‌تر ریشه‌یابی و برطرف شود. 
وی گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها را یکی از دغدغه های مردم توصیف نمود و تاکید کرد: متولیان امور مسکن هر چه سریع‌تر فکر و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن را داشته باشند و وعده‌های داده شده را هر چه زودتر عملی کنند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه تصریح کرد: از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم ریشه کن شود. آگاهی و دانش سبب ریشه کن شدن جهل می گردد و باید فقر جای خود را به رفاه بدهد. باید در قدم اول فقر را از این مملکت ریشه کن کرد که نیاز به سعی و تلاش همه مسئولان امر دارد. 
انتهای پیام /۱۳۷


کد مطلب: 108707

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108707/آیت-الله-نوری-همدانی-مسئولان-وعده-های-داده-شده-حوزه-مسکن-هرچه-زودتر-عملی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir