کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده پلیس راهور کشور:

سالانه ۱۸ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 1 خرداد 1402 ساعت 20:34

سردار هادیان فر گفت: سالانه ۱۸ هزار تَن جان خود را در تصادف‌ها از دست می‌دهند و سنین بین ۱۵ تا ۳۵ از بیشترین جانباختگان این حوادث هستند.


به گزارش قم نیوز سردار سید کمال هادیان‌فر، فرمانده پلیس راهور کشور یکشنبه شب در اجتماع بزرگ دختران در حرم حضرت معصومه در قم افزود: تقریبا همه ۸۵ میلیون جمعیت ایران یا عابر پیاده، یا سرنشین و یا راننده وسیله نقلیه هستند.

سردار هادیان فر همچنین اضافه کرد: حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

فرمانده پلیس راهور کشور  با بیان اینکه آنچه که ما نگران آن هستیم حوادث ترافیکی است افزود: سالانه بالغ بر ۱۸ هزار تَن جان خود را از دست می‌دهند و جمعیت فعال کشور که بین ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند نیز از بیشترین جانباختگان این حوادث به شمار می‌آیند.

سردار هادیان فر عنوان کرد: خیلی از بانوانی که امروز در جامعه فعالیت می‌کنند، در سال‌های دهه ۸۰ همیار پلیس بودند.

فرمانده راهور کشور با تاکید بر اهمیت توجه جدی به مسائل آموزشی و فرهنگی ترافیک گفت: یکی از اقدام‌های موثر صورت گرفته، ایجاد همیاران پلیس بود، که ۱۱ میلیون جمعیت نونهال در قالب این طرح در زمینه انضباط بخشی ترافیک انجام وظیفه کردند.

هادیان‌فر با بیان اینکه تصادف‌ها خسارت‌های مالی و معنوی زیادی برای کشور دارد گفت: عامل انسانی فارغ از وسیله نقلیه و راهی که خودرو‌ها در آن آمد و شد می‌کنند، نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.

فرمانده پلیس راهور کشور  همچنین موضوع مدیریت و قوانین بازدارنده در تصادف‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: عامل انسانی جدی‌ترین وسیله است که باید توجه کنیم.

سردار هادیان فر یادآور شد: کشور‌های توسعه یافته، بهترین گامی که در راستای کاهش حوادث رانندگی برداشته‌اند، توجه به نقش عامل انسانی به عنوان یک نقش انکارناپذیر است.

سردار هادیان‌فر در بخشی از سخنان با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از عرصه‌های فعالیت دشمن است گفت: دشمن در این فضا برای تسلط بر ادراک و ذهن جوانان و نونهالان برنامه‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده است.

این مقام فراجا بیان کرد: دشمن می‌خواهد با تسلط بر فضای مجازی، شرایط را به گونه‌ای پیش ببرد، که دست حاکمیت‌ها و دولت‌ها در حوزه فرهنگ و آموزش کوتاه شود.

فرمانده پلیس راهور کشور  گفت: ما باید با مدیریت کردن این فضا بر آن مسلط شویم و فائق بیاییم.

اوادامه داد: باید به فضای مجازی که به ظاهر تخیلی و غیرقابل باور است، به عنوان یک فضای واقعی نگاه کنیم.

سردا هادیان فر با تاکید بر اینکه جوانان از نقشه‌های شوم دشمن در فضای مجازی آگاهی پیدا کنند گفت: نباید از شیطنت دشمن در این فضا غافل شوند، چرا که دین و اعتقاد و تمام ارزش‌های حائز اهمیت به‌ویژه حجاب را هدف قرار داده است.

در این آیین چند تَن از دختران شهیدان فراجای کشور تجلیل شدند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 108730

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108730/سالانه-۱۸-هزار-نفر-کشور-اثر-سوانح-رانندگی-کشته-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir