کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشریح خدمات بیمه سلامت قم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج

خبرگزاری فارس , 1 خرداد 1402 ساعت 21:45

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان‌قم گفت: در سال 1401 فرایند ثبت و نشان‌دار شدن بیش از 6هزار بیمارخاص استان قم درسامانه‌های بیمه سلامت در قالب 107 بیماری انجام شده است.


به گزارش قم نیوز محمد داوری معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان‌قم به مناسبت هفته جوانی جمعیت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن تشریح فعالیت‌های این معاونت در سال گذشته، گفت: خوشبختانه هزینه‌های درمانی که در سامانه‌های بیمه سلامت ثبت شده، به‌صورت کامل و به روز پرداخت شده است.

وی با بیان این که تمامی امورات بیمه‌ای مرتبط با بیماران به‌ صورت الکترونیکی و برخط انجام می‌شود، گفت: در سال 1401 فرایند نشان‌دار شدن بیش از 6 هزار بیمارخاص استان درسامانه‌های بیمه سلامت در قالب 107 بیماری انجام شد و ضمن شناسایی این بیماران، همگی تحت پوشش صندوق بیماری‌های‌خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته و خدماتی از قبیل پرداخت ویزیت، دارو، هزینه‌های پاراکلینیک و... را در قالب بسته ابلاغی وزارت بهداشت دریافت نمودند.

داوری اظهار کرد: در بخش پرداخت‌های خارج از شمول ضوابط که در راستای خدمت به بیماران خاص تعبیه شده بود از سال 1401 تاکنون به1374 پرونده رسیدگی و طبق مستندات جمع‌آوری شده مبلغ 13 میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده است که به هر بیمار تا سقف 50 میلیون‌تومان تخصیص داده شد. همچنین پرداخت‌های خارج از شمول ضوابط در سال جاری نیز ادامه داشته و شامل تمام افرادی که دارای همه انواع بیمه هستند، می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته بخش حمایت از اهداکننده زنده کلیه در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج تعبیه شد. در این بخش به افرادی که اهداکننده کلیه باشند، طبق مستندات دریافتی پاداش40 میلیون تومانی پرداخت شد که در این مورد به 23 نفر پاداش تعلق گرفت.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان‌قم در ادامه با اشاره به برنامه‌های بیمه سلامت در حوزه جوانی جمعیت گفت: سازمان بیمه سلامت استان قم در راستای درمان ناباروری، سه مرکز درمان ناباروری موجود در شهر قم شامل کلینیک درمان ناباروری ریحانه واقع در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و در بخش خصوصی مرکز طهورا را تحت پوشش قرارداده است.

وی با اشاره به افزایش مراجعین  برای درمان ناباروری در سال گذشته اظهار کرد: در سال 1400 تعداد پرونده‌های مراجعین برای درمان ناباروری 175 مورد بوده که این رقم در سال 1401 با جهشی چشم‌گیر به 712 مورد افزایش یافته است، همچنین همه هزینه‌های درمان مشکلات ناباروری طبق تعرفه‌های موجود، بدون سقف و تا 90 درصد پرداخت می‌شود.

پایان پیام/ 137


کد مطلب: 108735

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108735/تشریح-خدمات-بیمه-سلامت-قم-بیماران-خاص-صعب-العلاج

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir