کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۸۰ شرکت در زیست بوم فناوری استان قم فعالیت می‌کنند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 2 خرداد 1402 ساعت 22:03

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در زیست بوم فناوری و نوآوری قم شامل پارک علم و فناوری، مراکز رشد و مجموعه‌های صنعتی استان فعالیت دارند.


به گزارش قم نیوز خیراله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری قم، پیرامون ظرفیت‌های قابل توجه قم در حوزه علم و فناوری، بیان کرد: هم‌اکنون ۱۳۸ شرکت دانش‌بنیان در استان مشغول کار هستند که ظرفیت بسیار خوبی است و ما با ارائه حمایت‌های لازم تلاش داریم این تعداد را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: پارک علم و فناوری قم از جمله پارک‌های موفق کشور در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و نوآور است و در همین رابطه ما سال گذشته شاهد ارتقا جایگاه پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ بودیم که نشان دهنده اجرای موفق برنامه‌های این مجموعه برای گسترش علم و فناوری در سطح ملی و استانی است.

رهسپار فرد در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۴۸ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند، گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی استان به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار دارد و به همین دلیل، این موضوع را به جد در دستور کار داریم.

رئیس پارک علم و فناوری قم تاکید کرد: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استان حمایت خواهیم کرد تا بتوانند طرح‌های کسب و کار خود را بهبود دهند و در همین راستا مشاوره‌های تخصصی لازم برای بازخوانی و بازطراحی الگوی فعالیتی که دنبال می‌کنند به آنان ارائه خواهد شد که به طور حتم این موضوع نقش بسزایی در ارتقا سطح درآمدشان دارد.

او ادامه داد: برای گسترش هرچه بیشتر زیست بوم فناوری و نوآوری در قم، از ظرفیت‌های موجود در همه مناطق استفاده خواهیم کرد تا همه بخش‌ها و شهرستان‌های استان وارد فضای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان شود که تاکنون با تلاش صورت گرفته، حرکت رو به رشدی در این مسیر آغاز شده‌است.

رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: تلاش داریم با استفاده از راهکار‌های متنوع از جمله بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان، قابلیت‌های قم برای گسترش فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان را به خوبی تبیین کنیم، همچنین به‌دنبال آن هستیم تا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه مسئولان و جامعه نخبگانی استان قرار گیرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 108742

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108742/۲۸۰-شرکت-زیست-بوم-فناوری-استان-قم-فعالیت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir