کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قم

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 خرداد 1402 ساعت 21:56

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آموزش ۱۲ هزار و ۹۳۸ نفر در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سال گذشته، خبرداد و گفت: هزار و ۹۵۸ دوره آموزشی در ۲۷۹ آموزشگاه فعال برگزار شده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمود عرب عنوان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تجهیز کارگاه‌ها و نیز تغییرات در بخش پژوهشی، منابع آموزشی و پایان‌نامه‌ها به سمت مشاغل نوظهور هدایت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم یکی از کم هزینه‌ترین و سهل الوصول‌ترین راه‌ها برای دستیابی به تخصص مناسب را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: اولویت نخست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم، برون سپاری آموزش‌ها به بخش غیردولتی و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه یک هزار و ۹۵۸ دوره آموزشی در سال گذشته در ۲۷۹ آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای آزاد برگزار شده است، اضافه کرد: بخش خصوصی برای توسعه آموزشگاه‌ها ظرفیت‌های زیادی دارد و دولت بنا ندارد سرمایه‌گذاری جدیدی در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی انجام دهد، بنابراین بهترین گزینه برای توسعه آموزش‌های مهارتی، حمایت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و بخش خصوصی است.

عرب با اشاره به اینکه خیلی از آموزش‌های رایج کنونی در آینده معنا و مفهومی نخواهد داشت، افزود: آموزشگاه‌ها با اصلاح فرایند آموزشی و حذف رشته‌هایی که با بازار کار فاصله دارند به حوزه دیجیتال ورود پیدا کرده و مشاغل جدید و نوظهور را آموزش دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به آموزش ۱۲ هزار و ۹۳۸ نفر در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سال گذشته، تقویت بخش خصوصی و توجه به اهمیت نقش آموزش‌های فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار را از مهم‌ترین اهداف موسسات کارآموزی آزد فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری دانست.

عرب با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه مهارت افزایی ضرورتی اجتناب ناپذیر در استان قم است، گفت: یکی از وظایف مهم و خطیر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، تامین بخش اعظم نیرو‌های ماهر و متخصص در حرفه‌های مختلف مورد نیاز بازار کار است که انتظار داریم بر اساس تکنولوژی‌های نوین و نیاز مهارتی جامعه، بخش خصوصی دوشادوش بخش دولتی ایفای نقش نماید.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 108751

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108751/آموزش-بیش-۱۲-هزار-نفر-آموزشگاه-های-آزاد-فنی-حرفه-ای-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir