کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون‌ سواد آموزی قم:

حماسه آزادسازی خرمشهر با فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به پیروزی رسید

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 خرداد 1402 ساعت 21:58

معاون‌ سواد آموزی قم در یادداشتی گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر با مدد الهی و با فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به پیروزی رسید.


به گزارش قم نیوز متن یادداشت حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا، معاون‌سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر قهرمان در روز سوم خرداد به این شرح است:

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس، مملو از رویداد‌های عظیمی است که هریک به عنوان تابلو‌های پرافتخار ثبت شده است.

در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری وشجاعت فرزندان قهرمان این مرز و بوم با تبعیت از دستورات وتوصیه‌های حضرت امام خمینی ره واتکال واتکا به خداوند متعال و ذوات مقدس حضرات معصومین علیهم السلام و با پرهیز از منیت و غرور به پیروزی رسید.

سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت؛ ایثار و پیروزی و یادآور نقطه عطف سال‌های دفاع مقدس و روز‌های غریب اتکای مظلومانه آسمانی‌ترین انسان‌هایی که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت‌های معنوی دفاع از شرف و ارزش‌های مقدس این خاک پاک را بر مادیات و شهرت وشهوت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازی ماندگار، پیوند خوردند.

بی تردید سوم خرداد سال روز حماسه فتح خرمشهر که بنیان گذارکبیرجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان الله علیه درمقام تجلیل ازرزمندگان حاضردرفتح الفتوح خرمشهر فرمود:

آنان فوق تشکر امثال من هستند!  و خرمشهر را خدا آزادکرد!

 فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت وصبوری و بصیرت ملت ایران، ملتی که به تعبیر رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز خرمشهر‌ها در پیش دارند؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میادینی که از جنگ نظامی سخت‌تروپیجیده‌تر است!

بی تردید یکی از میدان‌های راهبردی در زیست بوم جدید جهان میدان علم و دانش است و بحمدالله پیشرفت‌های علمی که در کشور عزیزمان از حدود دو دهه‌ی قبل شروع شده، همچنان با همت دانشمندان جوان وپیش کسوتان غیورآفرین با شتاب و سرعت فزاینده ادامه دارد و اکنون ما در برخی ازعرصه‌ها و رشته‌های علمی وفناوری در رتبه‌های برتر جهان هستیم.

 سربازان انقلاب اسلامی در سنگر جهادبلندمدت و جریان مهم فرهنگی سوادآموزی نیز همراه و همگام با همه وطن دوستان، جوانان، دلسوزان، نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگانِ جامعه با تمام توان به مبارزه با عفریت جهل وبی سوادی و نادانی برای ایجادتمدن نوین اسلامی وشکوفایی ایران قوی خواهند پرداخت تا ان شاءالله در گام دوم انقلاب اسلامی با فتح میدان علم و دانش وتوسعه اسلامی ایرانی درجهت مسیربندگی خداوندوخدمت به مردم وبشریت، پرچم پر افتخار میهن عزیزمان راباسرافرازی به اهتزاز در بیاورند.

 سالروز این نصروحماسه عظیم الهی را به حضرت امام خامنه‌ای عزیزوحکیم (مدظله العالی) خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و به‌ویژه شهیدان و دلاورمردان عملیات بیت المقدس تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیقات روزافزون ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران وهشت سال دفاع مقدس با درک وضعیت وشرایط موجودجامعه وباعنایات حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعودعلیه السلام وامداد‌های غیبی الهی از درگاه خداوندقادرمتعال مسئلت دارم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 108752

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108752/حماسه-آزادسازی-خرمشهر-فداکاری-فرزندان-قهرمان-این-مرز-بوم-پیروزی-رسید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir