کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده قزوین: متن لایحه حجاب حداقل 9 اشکال دارد

خبرگزاری فارس , 5 خرداد 1402 ساعت 16:32

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: متن لایحه حجاب مورد انتقاد ما نیز هست؛ چراکه حداقل ۹ اشکال در آن وجود دارد که یکی از این اشکالات، عدم تفکیک صحیح متخلفین است که پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست.


به گزارش قم نیوز گردهمایی طلاب و فضلای استان قزوین با حضور سه نفر از نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی «سرکار خانم محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند»، « آقای رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان» و « آقای روح الله عباس پور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج» برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، هر کدام از نمایندگان مجلس به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخته و در ادامه به سوالات طلاب و فضلای استان قزوین پاسخ دادند.
یکی از سوالات، انتقاد به لایحه عفاف و حجاب بود و سرکار خانم محمدبیگی در پاسخ به این انتقاد گفت: این لایحه که در رسانه ها منتشر شده، از سوی قوه قضائیه به دولت داده شده و هنوز به صورت پیش نویس است و در مجلس به تصویب نرسیده است.
وی ادامه داد: متن این لایحه مورد انتقاد ما نیز هست؛ چراکه حداقل ۹ اشکال در آن وجود دارد که یکی از این اشکالات، عدم تفکیک صحیح متخلفین می باشد که پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست.
نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در مجلس با بیان این مطلب که نمایندگان نسبت به مسئله حجاب دغدغه دارند، ابراز داشت: به نظر می رسد از افراد متخصص برای تدوین این لایحه استفاده نشده و از فضلای حوزه علمیه قم خواهانیم که در رسیدگی به این لایحه کمک کار ما باشند.
محمدبیگی افزود: مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی محکم پای موضوع عفاف و حجاب ایستاده و برای حجاب، جان می دهد.
وی یادآور شد: ما از فضلا و روحانیون استمداد می طلبیم و خواهانیم که نظرات خود را به ما برسانند و دست به قلم شوند و حتی برای لوایح به ما پیشنهاد داده و نظرات خود را برای ما ارسال نمایند تا از این مشاوره ها و راهنمایی ها استفاده کنیم.
مهندس رحمانی، نماینده مردم تاکستان نیز درباره موضوع عفاف و حجاب گفت: نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی پیشتاز در مسئله عفاف و حجاب بوده و حتی طوماری که از سوی خانواده شهدا درباره عفاف و حجاب مطرح شده بود را در مجلس شورای اسلامی به اشتراک گذاشته و نمایندگان مجلس نیز زیر آن امضا نموده و نسخه هایی از آن را به کمیسیون فرهنگی مجلس، دفتر مسئول امور فرهنگی رئیس جمهور و سایر مسئولان ذی ربط ارسال کرده ایم.
عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز به نقش مجلس در موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: قانون گذاری وظیفه مجلس است و دولت و دستگاه قضا تابع مجلس هستند و درباره لایحه عفاف و حجاب نیز باید بگوییم که حتما این لایحه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اینطور نیست که هر لایحه ای سریعا در مجلس به تصویب برسد.
وی افزود: ما تمام نظرات متخصصان در موضوعات مورد بحث در مجلس را جمع آوری کرده و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز درباره این موضوعات نظر می دهد و پس از این کش و قوس ها، این نظرات بر روی میز نمایندگان مجلس قرار داده شده و به تصویب یا عدم تصویب می رسد.
سؤال بعدی طلاب و فضلای استان قزوین، مسئله معیشت مردم و گرانی ها بود که سرکار خانم محمدبیگی در پاسخ به این سوال گفت: در سه سالی که از مجلس یازدهم می گذرد، ۲۲ قانون به تصویب رسیده که ۱۸ قانون آن چهره اقتصادی داشته است و رهبر معظم انقلاب نیز از این مسئله تجلیل کرده اند که از جمله آن، تصویب قانون هایی همچون مالیات بر خانه های خالی، اصلاح ساختار بانک مرکزی، تسهیل صدور مجوز کسب و کار، جهش تولید دانش بنیان و ... بوده است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم در بدترین سال های اقتصادی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شده اند و اینگونه باید گفت که فنر فشرده و جمع شده اقتصاد، مسکن، بیکاری، همسان سازی حقوق ها و ... به مجلس یازدهم رسیده است و مجلس برای حل این مشکلات، قانون های خوبی را به تصویب رسانده که البته شکوفایی برخی از این قوانین، نیازمند به زمان است و ان شاءالله شاهد شکوفایی آن خواهیم بود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری و مدیریت اقتصادی خوب عمل کرده است؛ اما در اجرا که وظیفه دولت است، شاهد اشکالاتی هستیم و ثمره آن در سفره مردم دیده نمی شود.
عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا نیز پیرامون این موضوع گفت: وظایف قوای سه گانه مشخص است و هر کدام برای خود تعریف هایی دارد و چیزی که امروز مشاهده می کنیم، در حوزه اجراست که به عهده دولت است و باید تلاش بیشتری صورت بپذیرد.
سوال دیگر طلاب و فضلا، شایعاتی پیرامون دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های مدیران استانی بود که عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا در پاسخ به این سوال گفت:رهبر معظم انقلاب بیان کردند نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند و ما هم در انتصاب مدیران، دخالتی نداریم؛ اما ایشان به دولتمردان گفته اند در انتصابات خود از نمایندگان مجلس مشورت بگیرید و ما فقط مشورت می دهیم.
موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی نیز سوال دیگر طلاب و فضلا بود که سرکار خانم محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند در پاسخ به این پرسش اظهار داش: اصل اول در تحقق تمدن نوین اسلامی، داشتن نیروی انسانی است که پیگیر بحث جوانی جمعیت در این خصوص هستیم؛ چراکه بدون جمعیت مناسب، نمی توان این تمدن را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: جهش تولیدات دانش بنیان از دیگر مؤلفه های تمدن نوین اسلامی است که در این زمینه نیز ورود داشته ایم و بستر آن را دیده ایم.
نماینده مردم قزوین، آبیک و الوند ابراز داشت: «ارتقاء هویت بانوان و تکریم مادری و همسری»، «تدوین سند تکامل کودکان» و ... از دیگر اقداماتی است که در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در دست اقدام است.
محمدبیگی گفت: استحکام خانواده، آموزش های دینی، تمدن فناورانه و سخت افزار فناورانه از پایه های تحقق تمدن سازی نوین اسلامی است و باید برای این موضوعات تلاش کرد.
عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا نیز در پاسخ به این سوال که شفافیت آرای نمایندگان مجلس به کجا رسید و نمایندگان استان قزوین برای شفافیت چه کرده اند؟ گفت: دو طرح برای شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ طرح اول، شفافیت آراء نمایندگان مجلس و طرح دوم، شفافیت آراء تمام قوا بود که هر چهار نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، هر دو طرح را امضا کردند و طرح شفافیت آراء تمام قوا در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد و در حال حاضر در مرحله تشخیص مصلحت نظام است.
نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به سؤالاتی پیرامون آموزش و پرورش و خودرو نیز پاسخ گفتند.
پایان پیام/137


کد مطلب: 108758

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/108758/نماینده-قزوین-متن-لایحه-حجاب-حداقل-9-اشکال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir