سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 109742
منبع : ایسنا
دبیر همایش «سالک الی الله»:

سیره آیت الله ناصری پاسخگوی مسائل جامعه امروز است

قم نيوز : دبیر همایش «سالک الی الله» گفت: سیره اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری مملو از پاسخ به سوالات و مسائل جامعه است؛ با پرداختن به این سیره قوی می‌توان پاسخ‌های خوبی برای مشکلات به دست آورد.
دبیر همایش «سالک الی الله»:سیره آیت الله ناصری پاسخگوی مسائل جامعه امروز است.
دبیر همایش «سالک الی الله»:سیره آیت الله ناصری پاسخگوی مسائل جامعه امروز است.
به گزارش قم نیوز سید محمد معصومی لاری در نشست خبری همایش «سالک الی الله»؛ با موضوع تبیین سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری که امروز ۲۸ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد باشکوه ماه ربیع الاول، عنوان کرد: حوزه علمیه قم، حوزه علمیه اصفهان و ۲۷ نهاد علمی و پژوهشی وابسته به حوزه های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور ستادی را برای برنامه ریزی و  برگزاری این همایش تشکیل دادند.

دبیر همایش «سالک الی الله» ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش، در نخستینم گام هدف گسترش مباحث اخلاقی، تربیتی و مهدوی در حوزه های علمیه و جامعه نخبگانی بود.

وی افزود: معرفی الگوهای موفق و عالمان عامل و بزرگانی به جامعه نخبگانی و جامعه دانشگاهی که ثمره سال‌های متمادی حوزه‌های علمیه بودند از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌آید.

معصومی لاری اظهار کرد: این همایش نگاهی پژوهشی به عناوین خود دارد و سه عنوان اخلاقی، تربیتی و مهدوی مبتنی بر اندیشه‌ها و سیره آیت الله ناصری عناوین علمی این همایش را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: آیت الله ناصری علاوه بر اینکه در علم و فقاهت سرآمد بود و در عرصه سلوک الی الله و طی طریق معرفتی و  معنوی در زمره سرآمدان سالکان به شمار می‌آید.

معصومی لاری یادآور شد: آیت الله ناصری  به عنوان عالمی فرهیخته در بستر اجتماع با همه اقشار جامعه ارتباط نزدیک و صمیمی داشت، او فردی خود ساخته و از خود گذشته بود و به همین جهت دارای آثار بسیار زیادی در جامعه مخاطب خودش بود.

وی ادامه داد: آیت الله ناصری یک مبلغ موفق و عارف عامل بود و عرفان الهی و اهل بیتی را به نمایش گذاشت؛ عارفی که راه و صراط سلوک اش را در بستر جامعه تعیین کرد و با خدمت به مردم سیر الی الله را ادامه داد.

دبیر همایش «سالک الی الله» عنوان کرد: ایشان در عین فقاهت یک معنویت حماسی را به جامعه معرفی کرد و با تکیه بر معارف مهدوی قلوی مخاطبین خود را فتح می‌کرد و نمونه موفقی برای مبلغان و نخبگان به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: سیره اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری مملو از پاسخ به سوالات و مسائل جامعه است؛ با پرداختن به این سیره قوی می‌توان پاسخ‌های خوبی برای مشکلات به دست آورد.

معصومی لاری بیان کرد: همایش در طول یکسال فعالیت خود بخش‌های مختلفی را به کار گرفت و کمک کرد که حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی از این عالم وارسته بهره مند شوند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcayon6u49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما