سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 112859

فرودگاه قم به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

قم نيوز : استاندار قم و مدیرعامل راه‌آهن کشور، بر اتصال فرودگاه قم به شبکه ریلی کشور با هدف تسهیل دسترسی مسافران و توسعه حمل‌ونقل عمومی توافق کردند.
فرودگاه قم به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود
فرودگاه قم به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود
به گزارش قم نیوز،اکبر بهنام‌جو در دیدار با جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران موضوع اتصال فرودگاه قم به خط ریلی کشور را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این توافق، تملک اراضی مورد نیاز و اجرای عملیات زیرسازی مسیر ریلی توسط استانداری قم انجام خواهد شد و عملیات روسازی و اجرای ریل بر عهده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

با اجرای این طرح، مسافران فرودگاه قم می‌توانند از طریق خط ریلی به ایستگاه مرکزی قم دسترسی پیدا کرده و یا از ایستگاه مرکزی به سمت فرودگاه تردد کنند که این موضوع نقش مهمی در تسهیل رفت‌وآمد مسافران، کاهش ترافیک جاده‌ای و توسعه حمل‌ونقل عمومی استان خواهد داشت.

این پروژه در راستای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان قم و ارتقای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران پیش‌بینی شده و با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط وارد فاز اجرایی خواهد شد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcdkx0fnyt0fj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما