کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشتمین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی قم برگزار می شود

قم نیوز , 21 بهمن 1391 ساعت 8:00

قم نیوز: هشتمین نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی قم با حضور بیش از یکصد هنرمند در نمایشگاه بین المللی استان برگزار می شود.


به گزارش قم نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم امروز با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی استان قم گفت: هشتمین نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان قم امسال با حضور بیش از یکصد هنرمند استان و هنرمندانی از سایر استان های کشور روز سه شنبه ۲۴ بهمن سال جاری با حضور استاندار محترم در نمایشگاه بین المللی استان افتتاح می شود و به مدت ۴ روز ادامه می یابد.

علی رضا ارجمندی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سفال، سرامیک، خرمهره، منبت و معرق چوب، نقاشی روی شیشه، زیورآلات سنتی، رودوزی های سنتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، انگشترسازی، چرم، قلمزنی، تذهیب، گلیم و گبه، و دیگر رشته های هنری محصولات و آثار خود را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشاعه و توسعه رشته های هنری صنایع دستی گفت: هنرمندان برخی از رشته ها با توجه به امکانات موجود با تولید آثار هنری خود بصورت زنده، بازدید کنندگان را با شیوه و راه و روش تولید این آثار آشنا می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی هنرهای سنتی و صنایع دستی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: این کارگاه ها در رشته های مختلف از جمله جواهر شناسی، سنگ شناسی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، رودوزی های الحاقی و مصنوعات چرمی برگزار می شود و شرکت عموم در این کارگاه ها رایگان است.

خاطرنشان می شود، ساعت بازدید از هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 11754

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/11754/هشتمین-نمایشگاه-بزرگ-صنایع-دستی-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir