کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور آیت الله نوری همدانی:

گردهمایی بزرگ مبلغان رمضان در قم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم , 13 تير 1392 ساعت 13:36

قم نیوز: با حضور آیت الله نوری همدانی، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان در مسجد اعظم قم برگزار شد.


به گزارش قم ، گردهمایی بزرگ مبلغین ماه مبارک رمضان پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم و با حضور گسترده مبلغین و مبلغات حوزه علمیه و یکی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.

در این گردهمایی آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات قم و حجت الاسلام روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و حجت الاسلام اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنران نخست این گردهمایی، حجت الاسلام احمد روستا آزاد بود و گفت: امسال 8500 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند و که 6هزار نفر ایشان از حوزه علمیه قم هستند و بقیه اعزام می‌شوند اظهار کرد: 6 هزار نفر از زنان و مردان مبلغ امسال از حوزه علمیه قم هستند و سایر آنها از استان‌هایی همچون اصفهان، اهواز، خراسان و تهران انتخاب شده‌اند.

احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سخنران دوم این گردهمایی بود و گفت: امام خمیمی(ره)، بر پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرده است تا آسیبی به نظام جمهوری اسلامی نرسد.

وی افزود: در 34 سال گذشته دشمن انواع تلاش‌ها را برای از بین بردن انقلاب اسلامی انجام داده است اما با وجود محور وحدت بخش ولایت فقیه و مرجعیت، مشکلی بر انقلاب پیش نیامده است.

آیت الله نوری همدانی، سومین سخنران این گردهمایی بود و گفت: تبلیغ دین خدا از جهاد در راه خدا اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی روحانیون تفقه در دین و مطالعه و عمیق شدن در آن است و دین اسلام، به خاطر جامع الاطراف بودن، نیازمند تلاش زیاد در جهت فهم و درک همه ابعاد خود دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مبلغان باید عالم به زمان خود باشند و به مشکلات شیعه و تهاجمات اخیر توجه کنند و اشراف داشته باشند و در عین حال از شیوه‌های نوین تبلیغ نیز استفاده کنند.

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه، سخنران چهارم این گردهمایی بود و با اشاره به حذف شبکه‌های ایرانی از روی ماهواره‌های غربی، گفت: هر کسی که بخواهد کار تبلیغ دین کند، از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرد، در حالی که بدترین و مستهجن ترین شبکه‌ها را بدون هیچ مشکلی پخش می‌کنند.

مشروح سخنان این گردهمایی متعاقبا ارسال می‌شود.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 14926

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14926/گردهمایی-بزرگ-مبلغان-رمضان-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir